Logistický startup DoDo loni téměř zdvojnásobil obrat na 930 milionů korun. Počet přepravených zásilek stoupl o 1,2 milionu na čtyři miliony balíků. Pro kurýrní firmu v současnosti působící již v 7 zemích aktuálně vozí takřka 2000 kurýrů a její flotila čítá přes 1250 aut. Firma to uvedla v dnešní tiskové zprávě.

„Od našich počátků v roce 2015 se nám podařilo rozrůst již do 53 měst a expandovali jsme již celkem do sedmi zemí. Český trh je i ve srovnání se západní konkurencí velmi vyspělý a nabízí mnoho možností dále rozvíjet naše služby, takže pro nás bude vždy atraktivním. Zároveň ale chceme věnovat pozornost tomu, jak firma roste, a v následujícím roce se soustředit hlavně na upevnění pozice v klíčovém Německu, kde jsme již zahájili spolupráci s prvními klienty,“ uvedl výkonný ředitel DoDo Michal Menšík.

Se zahraniční expanzí i s rozšiřováním služeb v Česku má firmě pomoci nově představený franšízový program DoDo Partner. DoDo jeho prostřednictvím zapojuje do provozu menší dopravce, kterým poskytuje vlastní know-how, logistickou platformu, značku i již nasmlouvané klienty.

V rámci rozšiřování nabízených služeb firma ve spolupráci se Škoda Auto v uplynulém roce uvedla novou službu DoDo do vozu, která umožňuje doručit objednané zásilky do kufru zaparkovaného vozu. Na podzim také DoDo představilo picking objednávek, který umožňuje sestavit objednávky přímo na prodejně a následně je rozvést až ke koncovým zákazníkům.

Prostřednictvím chytrého plánování tras nebo stále populárnějšího doručování upravenými nákladovými cargo koly DoDo věnuje také náležitou pozornost oblasti ekologie. Cílem firmy pro letošní rok je navýšit roční obrat přibližně na 2,5 miliardy korun. K tomuto cíli by měl v roce 2022 výrazně pomoci očekávaný růst v zahraničí.

Mezi největší zákazníky, pro které firma zajišťuje logistiku, patří Tesco, Košík.cz, KFC, Alza v Maďarsku, Bibloo a od října také Penny. Firma působí prakticky ve všech větších městech České republiky.