Logisticko-technologická společnost DODO v roce 2022 zvýšila obrat o 39 procent na 1,3 miliardy korun. Počet objednávek kurýrní firmy stoupl o 49 procent na 5,8 milionu zásilek. Společnost to v úterý oznámila v tiskové zprávě.

Pro DODO v minulém roce jezdilo 2300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích, kde firma obsluhuje nadnárodní i lokální klienty napříč 13 segmenty od potravin přes hotové jídlo až po drogerii, drobnou elektroniku a sportovní náčiní.

Mezi nejznámější patří Tesco, Košík, KFC, supermarkety ze skupiny REWE, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i řetězec se sportovním vybavením Decathlon.

V minulém roce firma dokončila také změnu značky a plně se zaměřila na velkoobchodní služby. Na další rozvoj a expanzi společnost v polovině roku získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

V nejrušnější den DODO napříč trhy rozvezlo 25 497 objednávek. V minulém roce se na objednávkách z takřka 40 procent podílely zahraniční trhy. Přes velmi silnou pozici na tuzemském trhu tak DODO ukazuje, že těžištěm byznysu bude čím dál více zahraničí, přičemž velké ambice má společnost především v Německu, Rakousku a Švýcarsku.

„Během loňského roku jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat. Nadále pracujeme na rozvoji naší vlastní logistické platformy, která je pro náš provoz i expanzi klíčová, a stejně tak se soustředíme na náš franšízový model, abychom mohli expandovat co nejefektivněji. Máme silné reference, podporu investorů i kapitál na budování lokálních obchodních a provozních týmů. Věřím, že se nám v následujících 12 měsících podaří na poli expanze výrazně pokročit, přičemž soustředit se budeme především na pro nás klíčové Německo,“ uvedl výkonný ředitel Michal Menšík.

S pokračujícím růstem se DODO stále důrazněji soustředí na udržitelnost. Společnost používá vlastní, daty poháněnou logistickou platformu GAIA, která se stará o plánování tras s cílem minimalizovat počet najetých kilometrů a dále zrychlovat doručování.

DODO zároveň pravidelně testuje nové možnosti doručení, ať už šlo o použití elektrických vodních skútrů pro doručování po jezeře Balaton, nebo využití dronů pro doručování po městech, které se nedávno testovalo v Budapešti.