George Pinkava je ze slavného uměleckého rodu a stejně jako jeho strýc Jan Pinkava propadl hlavně filmu. Řemeslo ale opustil, i když se k němu teď oklikou vrací. Boří zelené stěny ve studiích, pomocí rozšířené reality vás dokáže přenést časem nebo oživit exponáty v Národním muzeu. Budoucnost ale vidí v gamingu.

Pomalu procházím majestátními sály působivě zrekonstruovaného Národního muzea. Když vstoupím do rozlehlého prostoru nové expozice Zázraky evoluce, kterému dominuje přes 22 metrů dlouhá kostra plejtváka myšoka, zavěšená na stropě, muž přede mnou vytáhne chytrý telefon, pozvedne jej nad sebe, namíří na kostru velryby, která se na obrazovce jeho telefonu okamžitě obalí masem a kůží.

Voilà, najednou vidím plejtváka tak, jak vypadal před 200 lety, když ještě obýval světové oceány. Jsem právě svědkem budoucnosti, která se paradoxně odehrává v prostorách, odkud na vás odevšad dýchá minulost.

Muž držící telefon nad sebou tu není náhodou. Je jím George Pinkava, synovec světoznámého česko-britského režiséra animovaných filmů Jana Pinkavy. George Pinkava je tím, kdo za aplikací umožňující cestování časem stojí.

Přesněji jeho studio More.is.More, které mění způsoby natáčení filmových triků, umožňuje vlastníkům chytrých telefonů cestovat časem a nyní vstupuje i do miliardového byznysu tím, že vyvíjí hru s prvky rozšířené reality s názvem Medieval AR k připravovanému filmu Jan Žižka od Petra Jákla.

„Zakázky neděláme jen pro peníze nebo nahodile, vždy si chceme vyzkoušet novou technologii či ji rozvinout a posunout tím naši hru dál,“ říká k tomu George Pinkava, usazený pod obrovským hrudním košem plejtváka, jehož reálnou podobu si budou moci návštěvníci prohlédnout skrz mobilní telefony až s vydáním komplexní aplikace Národního muzea, což se má stát do jara.

Forbes Digital Premium