skip to main content
Módní byznys

Dolce a Gabbana jdou proti proudu. Milánský fashion week zahájili živou módní přehlídkou

3 minuty čtení

Pandemie? Dvojice módních buřičů se koronaviru nebojí. V Miláně zahájili tzv. hybridní fashion week, aby svým zákazníkům „vyslali pozitivní signál“. Během letošního letního Milan Fashion Weeku tak probíhají fyzické i digitální módní přehlídky.

Přehlídka značky Dolce & Gabbana se symbolicky konala v areálu milánské Humanitas University, kde v současné době probíhá výzkum vakcíny proti koronaviru. „Všichni jsme cítili, že musíme nějak pomoci v boji s tímto ničivým virem,“ vysvětlili Domenico Dolce a Stefano Gabbana svou podporu výzkumu profesora Mantovaniho, která je nejen symbolická, ale i finanční.

Luxusní módní domy obvykle pořádají dámský i pánský fashion week dvakrát ročně. Kvůli organizaci a návštěvě fashion weeku se tak každoročně dá do pohybu mezinárodní cirkus obchodníků, reportérů, zákazníků, instagramových influencerů, manažerů a malá armáda profesionálů v oblasti public relations. Mnozí cestují z New Yorku do Londýna, do Milána a jejich poslední zastávkou je Paříž.

Reklama

Během letošního únorového fashion weeku v Miláně však pandemie propukla naplno. Giorgio Armani tehdy jako jeden z prvních z důvodu bezpečí svých hostů na poslední chvíli zrušil módní show pro veřejnost a přehlídka proběhla za zavřenými dveřmi jen prostřednictvím videopřenosu. Brzy poté se Itálie stala koronavirem nejhůř zasaženou zemí v Evropě.

Zrušení se nevyhnulo ani poslednímu Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Původní, březnový termín byl v době nastupující koronavirové krize zrušen, nevyšlo ani zamýšlené květnové náhradní řešení. Snad se čeští fanoušci módy dočkají na podzim: momentálně platí termín v druhém zářijovém týdnu.

Od konce hlavních pandemických opatření si zástupci módního průmyslu začali lámat hlavu, jak se jejich průmysl bude muset změnit – a jak krize ovlivní vyvrcholení módní sezony ve formě pravidelných fashion weeků. Dolce a Gabbana se nám tuto středu pokusili ukázat, jak na to.

Bez živých módních přehlídek si vůbec neumím představit módní svět.
Reklama

Organizátoři přehlídky velmi pečlivě dbali na to, aby byl po celou dobu dodržován mezi jednotlivými hosty metrový odstup, a všichni účastníci i organizátoři přehlídky byli povinni mít po celou dobu nasazenu roušku. Přehlídky se zúčastnilo pouze 260 hostů téměř výhradně z Itálie a všem z nich byla při vstupu na přehlídku měřena teplota.

„Bez živých módních přehlídek si vůbec neumím představit módní svět. Designéři, novináři a zákazníci je potřebují,“ řekl Domenico Dolce reportérům Guardianu. „Pomalu musíme začít znovu a zcela respektovat platná bezpečnostní opatření. Módní přehlídka naživo je pro nás zásadní, je to součást našeho snu.“

Stefano Gabbana a Domenico Dolce na milánském fashion weeku | Foto Reuters

Zákulisí, které je obvykle otevřené pro tisk, bylo tentokrát uzavřeno. Všechny kadeřnice a vizážistky měly nasazeny masky a štíty. Zatímco hosté, editoři, klienti a celebrity, včetně zpěvačky Elettry Lamborghini, měli roušky nasazeny po celou dobu přehlídky, modelové si roušku sundávali před vstupem na molo.

O rizicích konání přehlídky se ihned začalo velmi bouřlivě diskutovat. Pro online módní přehlídku se rozhodly některé další módní domy včetně Prady, Diora a Gucciho. „Prázdná místa na přehlídkách nejsou problém – důležité je to, co se děje v obchodech a showroomech a co to pro módní průmysl znamená,“ zdůraznil Pascal Morand, výkonný prezident Fédération Française de la Haute Couture et de la Mode, organizující Paris Fashion Week.

Módní průmysl je bohužel jedním z odvětví nejhůře postižených současnou krizí. Zatímco francouzská značka Yves Saint-Laurent a italský módní dům Gucci v oficiálním prohlášení uvedly rozhodnutí zpomalit a skončit s kolotočem módních přehlídek, Dolce & Gabbana se svým zákazníkům a partnerům pokusili dát najevo, že nastal čas hledět kupředu.

Reklama
Reklama