Připomíná to šlechtění. Základní nadčasová silueta v podobě kapky se víc než šest dekád nemění. Všechno ostatní se ale postupně, po malých krocích cizeluje k ještě větší dokonalosti. To je svět Porsche 911. Svět, do kterého poprvé vstoupila elektřina.

Když Porsche veřejně odkývalo, že příští Porsche 911 bude hybrid, přineslo to trochu nervozity. Tedy spíš víc než trochu. Ono když zaslechnete slovo hybrid, většinou si představíte něco jako Toyotu Prius, která sice není vůbec špatná, ale víte jak…

Přece jen je to auto, které v člověku vyvolá emoce asi jako mikrovlnná trouba. A ani v jednom případě se to nijak zásadně nezlepší, když zmáčknete tlačítko se symbolem pro start.

Případně na mysli vytane něco řidičsky ostrého, co sice krev řidiče rozproudí, ale nadšení poněkud ochabne ve chvíli, kdy to s vámi v pravotočivé zatáčce pokračuje rovně prostě proto, že to kvůli bateriím a dalším elektronezbytnostem váží o půl tuny víc než předešlý model.

Ne, ne a ne. Nezbývalo doufat, že takhle to u 911 prostě nemůže skončit. A nebudu vás napínat – dopadlo to dobře! Ono to vlastně dopadlo skvěle.

Forbes Digital Premium