Možná jste na tom stejně jako my, možná jste na tom lépe. Možná nesedíte každý večer lehce bezradně před televizí a frustrovaně nepřepínáte z Netflixu na HBO a z videotéky na videotéku, abyste našli ten správný film na večer.

Pro případ, že byste byli přece jen ve stejné skupině, máme pro vás něco, co ušetří čas – tip na film na dnešní večer. Nečekejte rozvitá doporučení filmových kritiků, ale ryze osobní tipy od členů redakce Forbes.cz.

Další trojici filmů si pro vás připravil editor Lukáš Grygar.

Královna Versailles z Las Vegas
(Amazon Prime, 100 minut, 2012)

Stárnoucí slizký milionář, jeho povrchní manželka, jejich děti rozmazlené blahobytem… Všechna tahle klišé naplňuje dokument o byznysovém pádu jedné milionářské rodiny po okraj, ale přes ten okraj přetéká lidským rozměrem všech zúčastněných.

Pohled do rodiny Davida a Jackie Siegelových je studií marnotratnosti, nevkusu a pokrytectví, ale stejně tak snahy fungovat v systému, který tyto vlastnosti odměňuje bohatstvím. Když o něj Siegelovi vinou finanční krize začínají přicházet, rozpadá se nejenom jejich sen o opulentním megasídle, ale taky fasáda úspěchu.

A je poučné sledovat, co pod ní ukrývají.

Hoop Dreams
(Amazon Prime, 172 minut, 1994)

V karanténě se mi povedlo propadnout basketbalu, což obnáší i sledování filmů, které se basketu věnují. Hoop Dreams je ale daleko víc než jen sportovní dokument – věhlasný filmový kritik Roger Ebert pasoval snímek na nejlepší film 90. let a rozhodně nestřílel od boku.

Cesta dvou kluků za vidinou NBA je zrcadlem amerického snu, který je v praxi spíš americkou noční můrou. Bezmála tříhodinový epos odráží leccos z toho, co trápí Spojené státy dodnes.

Jackie Brown
(HBO GO, 148 minut, 1997)

Do příchodu druhého Kill Billa to byl pro mě nedostižně nejlepší Tarantino a v něčem si výjimečnou pozici uchovává i bezmála čtvrtstoletí od premiéry. Jackie Brown je především nádherně subtilní love story dvou lidí kolem padesátky, které dohromady svede mazaný plán, jak uzmout půl milionu dolarů zpod nosu překupníka zbraní i federálních agentů.

A vlastně i tady nahlížíme – tarantinovskou optikou – na americkou realitu, kde chrám zastoupilo obří nákupní středisko a cesty k naplnění snů jsou lemovány vším, jenom ne tvrdou prací.

Skvěle obsazený snímek (Robertu Forsterovi vynesl jeho Max Cherry nominaci na Oscara) sklízel vlažnější dobové recenze, ale tím spíš vás může po letech příjemně překvapit – zraje jako titulní hrdinka.