Forbes Business Fest ovládl Prahu! První ročník největšího byznysového festivalu v Česku zaplnil ve středu 11. června Holešovickou tržnici inspirací a báječnou atmosférou.
Dorazili nejbohatší Češi a Češky, vizionáři i umělci, inovátoři a rockstars českého byznysu. Na čtyřech pódiích vystoupilo přes 120 řečníků a téměř čtyři tisíce hostů si přišlo poslechnout jejich příběhy, zkušenosti a vize.
Foto: Rudkaov Roman
Viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky Veronika Brázdilová sdílela, jak ji cesta od folkloru k vrcholovému managementu naučila odvaze zkoušet nové věci.
Foto: Martin Svoboda
Fotbalová legenda Petr Čech představila svůj nový projekt GLOW21, zaměřený na leadership a práci s daty a AI v byznysu. Zdůraznil, že stejně jako ve sportu je klíčem k úspěchu v podnikání disciplína, neustálý růst a práce v týmu.
Foto: Martin Svoboda
Jakub Havrlant přiznal, že ho práce v Rockaway přestávala bavit, a proto spouští novou éru s ambiciózním fondem a otevřením firmy externím investorům.
Foto: Rudkaov Roman
Škoda Auto kromě nových modelů aut představila i boty, které navrhla na oslavu 130. výročí svého založení ve spolupráci se značkou Botas. K vidění byl i unikátní elektromobil Elroq Respectline, oslavující rozmanitost a úctu mezi lidmi.
Foto: Rudkaov Roman
Odvážné sázky, chytré využití AI a ovládnutí Grouponu – i tak dnes investuje Jan Barta, který potvrzuje, že lze z Česka měnit pravidla světového byznysu.
Foto: Tomáš Denk
Simona Kijonková mluvila o budování investiční společnosti zaměřené na smysluplné projekty a o tom, že po prodeji Packety ji stále žene chuť tvořit a pomáhat ostatním podnikatelům.
Foto: Martin Svoboda
Umění správného čepování plzeňského ležáku mohli návštěvníci zažít díky finalistům soutěže Pilsner Urquell Master Bartender.
Foto: Rudkaov Roman
Spolumajitel technologické skupiny TTC zavzpomínal na své začátky v telekomunikacích a promluvil o šíři projektů, které skupina s téměř třímiliardovými tržbami a třicítkou firem rozvíjí – od energetiky a dat po železnice budoucnosti.
Foto: Martin Svoboda
Jaroslav Beck vysvětlil publiku, že ikonický Beat Saber spoluvytvářel jako videohru primárně pro sebe, podobně to má s novými příchutěmi Cans a BottleCap AI buduje také ve jménu kvalitnějších AI modelů pro sebe i pro celou Evropu. A po měsíci existence jeho startup hlásí, že zrychlil ChatGPT o padesát procent.
Foto: Tomáš Denk
Bitva s čínským drakem a americká expanze. Josef Průša ukázal, jak drží Prusa Research na špici světového 3D tisku, a věří, že brzy prolomí hranici pěti miliard tržeb.
Foto: Tomáš Denk
Spoluzakladatelka Snuggs Linda Šejdová zdůraznila, že se chce prosadit i mimo Česko a že rostoucí konkurence je pro ni potvrzením potenciálu trhu.
Foto: Tomáš Denk
Počasí vyšlo a z davu sálala pohoda.
Foto: Barbora Doležalová
„Obecně je veškerý pokrok zaviněný leností,“ pobavil publikum zakladatel Avastu Eduard Kučera, „ale musí to být lenost kreativní.“
Foto: Martin Svoboda
Účast na filmovém festivalu v Cannes podle herečky a producentky Ani Geislerové vyžaduje sebevědomí a přesvědčení, že tam člověk patří.
Foto: Martin Svoboda
Ondřej Novotný mluvil o tom, jak díky vytrvalosti a schopnosti čelit strachu vybudoval ze značky Oktagon MMA mezinárodní fenomén.
Foto: Martin Svoboda
Masáže rukou nabídla značka Sothys, která přivezla francouzskou kosmetiku.
Foto: Rudkaov Roman
Ondřej Bartoš, nejúspěšnější venture kapitálový investor v Česku, se podělil o své zkušenosti s lovem jednorožců.
Foto: Martin Svoboda
Atmosféra byla báječná a plná networkingu.
Foto: Barbora Doležalová
Podle Adély Chalupové, naší 30 pod 30 a operátorky JE Temelín, je nutné výstavbu elektráren rozšiřovat a nespoléhat jen na to, že elektřinu koupíme od zbytku Evropy.
Foto: Tomáš Denk
Otakar Šuffner, zakladatel fintechu FTMO a jeden z nejmladších českých miliardářů, poslal do publika dávku motivace: „Pracoval jsem v McDonaldu a dokázal jsem to. Takže není důvod, abyste to vy nedokázali.“
Foto: Martin Svoboda
Virtuální realitu zajistili Vrgineers, kteří přivezli generický kokpit. Ve stíhačce F15 se návštěvníci proletěli nad Itálií.
Foto: Barbora Doležalová
Tuzemský šéf řetězce IKEA David McCabe tvrdil, že firemní kultura není něco, co je zapsané na slidech, ale žije v každodenním chování lidí i zákazníků.
Foto: Michaela Szkanderová
Návštěvníci si mohli vybrat, jestli chtějí trávit čas u pódia nasáváním inspirace, nebo networkingem a doprovodným programem.
Foto: Jan Patrik Betlam
U stánku Forbesu se návštěvníci mohli dozvědět o novém konceptu – už žádné předplatné, jen členství. Basic, Gold nebo Platinum členství v inspirativní komunitě a světě Forbesu. Kdo chtěl, mohl se také potkat s Michalem Pastierem a nechat si podepsat jeho knihu.
Foto: Rudkaov Roman
Zbyněk Frolík popsal, jak s nulovým kapitálem a první výrobou v kravíně postupně vybudoval Linet, globální špičku v nemocničních postelích.
Foto: Martin Svoboda
Ředitelka dánské farmaceutické společnosti Novo Nordisk pro Česko Anna Grefkowicz ukázala, jak hodnoty jako rovnost, důvěra, autenticita a lidskost přenáší do vedení a proč být sám sebou je pro lídra ta největší výzva.
Foto: Michaela Szkanderová
Anima Design vystavili tři modely prémiových vodních dýmek z českého porcelánu a nabízeli možnost si je zapůjčit a vyzkoušet.
Foto: Barbora Doležalová
Ráno ho vzbudila chytrá matrace, pak vyrazil na kryoterapii. A odtud Lubo Smid zamířil rovnou na pódium mluvit o svém přístupu k longevity.
Foto: Honza Nechvíle
Program běžel paralelně na čtyřech pódiích.
Foto: Rudkaov Roman
Tomáš Arsov, známý kadeřník a podnikatel, mluvil o svém přístupu k longevity, o tom, co ho naučilo vyhoření, i jak důležité jsou nové začátky.
Foto: Rudkaov Roman
Alexandra Kala z Profimedu zdůraznila, že orální zdraví je klíčovým faktorem celkové zdravotní kondice a přirozeným vstupním bodem k prevenci a podpoře dlouhověkosti.
Foto: Honza Nechvíle
S hospicem z Čerčan si zájemci mohli vyzkoušet gerontooblek, který jim přiblížil, jaké to je, zestárnout o několik let. Mohli hospic podpořit příspěvkem, nákupem benefičních předmětů nebo se přihlásit do Dobrého běhu.
Foto: Rudkaov Roman
Na Longevity stagi se návštěvníci dozvěděli, jak žít dlouho a dobře.
Foto: Rudkaov Roman
Zakladatel Deepnote Jakub Jurových popsal dva přístupy k využití AI: jako asistenta při řešení konkrétních úloh nebo jako autonomního aktéra, jehož výstupy lze dále optimalizovat.
Foto: Tomáš Denk
„Preventivní testování na vlastní náklady v Česku zažívá boom a laboratoře Synlab jsou v jeho centru,“ vysvětlila generální ředitelka Kateřina Bílly Danyšová. Na pódiu Synlab ukázal alternativu k odběru krve – bukální stěr.
Foto: Honza Nechvíle
Afterparty se konala v prostoru Jatek 78.
Foto: Rudkaov Roman
Yemi A. D. ukázal, jak pohyb otevírá cestu ke svobodě a růstu těla i mysli. Se svou platformou Moonshot inspiruje mladé, aby se stali lídry budoucnosti.
Foto: Martin Svoboda
Vodafone nabízel účastníkům vyzkoušení inovativní technologie v praxi. Mohli tak zjistit, co lze díky internetu věcí změřit nebo jak vypadá trénink resuscitace ve VR.
Foto: Barbora Doležalová
Ředitel produktové divize Visa pro střední a východní Evropu František Jungr navázal na přednášku Petra Máry o umělé inteligenci a ukázal budoucnost nákupů, které budou kompletně obstarávat AI agenti.
Foto: Rudkaov Roman
CEO Logicworks Ivan Malík vysvětlil, jak jednoduchost, bezpečnost a design dělají z Applu legendární značku i jak mohou firmy profitovat z toho, že produkty s nakousnutým jablkem vzbuzují emoce.
Foto: Martin Svoboda
Mike Bubeníček, šéf agentury Etnetera Motion, vystoupil s jasným poselstvím: „Přestaňte hledat osobní značku za pomoci AI nástrojů.“
Foto: Michaela Szkanderová
David Semerád zvedl publikum ze židlí a bylo to emotivní. Zakladatel Mindzero mluvil o strachu, nechal publikum nahlédnout do své mysli a duše byznysmena a naučil jej něco o mentální odolnosti.
Foto: Rudkaov Roman
Filip Gajdošík z PwC vysvětlil, jak uspět se zaváděním technologií na Blízkém východě. Jeho kolega Tomáš Fiala se podělil o návod, jak do procesů firmy efektivně zapojit AI.
Foto: Martin Svoboda
Spolupráce s jinými brandy, například se Škodou Auto, se Botasu vyplácí. Značka, jejíž záchranu dostal Vít Staněk na starosti od bratra Václava, hlásí více než trojnásobný meziroční růst.
Foto: Martin Svoboda
Podle Martiny Machové z Pluxee pijeme příliš, hýbeme se málo a zdravá strava zůstává spíš v říši plánů než talířů. Zaměstnavatelé nám ale mohou pomoci to změnit.
Foto: Michaela Szkanderová
Tetovací koutek Deny INK nabízel tetování metodou handpoke – nikoli strojkem, ale citlivě jednou jehlou.
Foto: Barbora Doležalová
Ondřej Buben z Shoptetu nastínil budoucnost e-commerce. Během festivalu se konal i workshop E-commerce Backstage, kde se účastníci mohli dozvědět víc o tom, jak se budují úspěšné e-shopy.
Foto: Martin Svoboda
Šéf Dr. Maxe Jan Žák popsal, jak roboti v zázemí lékáren tiše mění práci farmaceutů i zážitek pacientů.
Foto: Michaela Szkanderová
DJ z Colours of Ostrava rozproudili festivalovou atmosféru. Ze speciální věže v uličkách tržnice hráli celý den DJ Bury, Filip Košťálek (alias Dr. Zeppelin) a Radim Nowak, na afterparty v Jatkách byli Jan Nedvěd, DJ Viiito a DJ Lowa.
Foto: Jan Patrik Betlam
V Nespresso zóně měli hosté možnost vychutnat si širokou škálu kávových receptur od espressa až po ochucené latte macchiato.
Foto: Barbora Doležalová
Nová vzdělávací instituce iLead přináší do Česka vzdělání z prestižní světové univerzity MIT.
Foto: Michaela Szkanderová
V loungi u TTC našli návštěvníci nejen mojito a grepovou limonádu, ale mohli se i potkat a pobavit přímo s vedením české technologické skupiny.
Foto: Barbora Doležalová
Jak zrychlit a zefektivnit fungování byznysu? U stánku Logicworks bylo postaráno o ty, kdo používají Apple zařízení nebo by je chtěli pořídit do firmy.
Foto: Barbora Doležalová
O zdravou kondici těla se starala firma Pluxee, přivezli kolo štěstí a návštěvníci si mohli vytočit cvičební pomůcky nebo přednabité volnočasové karty.
Foto: Barbora Doležalová
V PwC Fresh Lounge se lidé mohli osvěžit, probrat AI a cloudová řešení pro firmy a otestovat své znalosti v PwC Orange Quiz.
Foto: Barbora Doležalová
Dánská farmaceutická společnost Novo Nordisk návštěvníkům přiblížila, jak zvítězit nad chronickými onemocněními.
Matcha drinky, bezinkovou limonádu, francouzská vína a další osvěžení zaopatřil Shoptet – stejně jako workshop E-commerce Backstage, kde se účastníci mohli dozvědět víc o tom, jak se budují úspěšné e-shopy.
Foto: Barbora Doležalová
Na stánku Tomas Arsov si mohli návštěvníci zasoutěžit o kosmetiku a zkonzultovat vhodné přípravky na vlasy i doplňky stravy od české značky.
Foto: Barbora Doležalová
Koho zajímala automatizace účetnictví, zpracování faktur pomocí umělé inteligence, schvalovací procesy a správa firemních výdajů, přišel si na své u Visa a Wflow.
Foto: Rudkaov Roman
Kluk u stroje oblékl moderátorky do své kolekce a několik dalších kousků bylo k dispozici ke koupi.
Foto: Barbora Doležalová
U Etnetera group se návštěvníci mohli více dozvědět o digitalizaci a vývoji e-shopů. Na stánku byla rovněž věštkyně, která zodpověděla zájemcům otázku, zda AI převezme vývoj softwarů.
Foto: Barbora Doležalová