skip to main content
Byznys

Fotbalem proti koronaviru. Kluby prodávají fiktivní lístky, aby podpořily nemocnice

2 minuty čtení

Fotbal se v Česku přes měsíc nehraje a podle všeho ještě nějaký čas nebude. Příznivci tohoto sportu u nás přesto nakupují vstupenky ve velkém. Na zápasy, které se neuskuteční, ale pomohou dobré věci.

Kdyby se elitní tuzemská liga hrála podle plánu, v neděli 5. dubna by bylo na programu 53. podještědské derby. Obvykle sledovaný duel mezi Jabloncem a Slovanem Liberec se kvůli koronavirové epidemii neodehrál a byl odložen. Kluby se však jeho atraktivitu rozhodly využít. Vstupenky nabídly za 100 korun do prodeje s tím, že vybranými penězi podpoří Krajskou nemocnici Liberec.

Reklama

Charitativní projekt Derby proti koronaviru se uchytil. Prodalo se bezmála tři a půl tisíce lístků, díky čemuž zástupci Jablonce a Liberce v týdnu předali nemocnici šek na téměř 270 tisíc korun (odečten poloviční poplatek za prodej vstupenek a DPH).

S podobnou iniciativou záhy přišly i další celky, které se vydaly cestou připomínek historických utkání.

Teplice tak prodávají „virtuální“ vstupenky na své slavné utkání proti německé Borussii Dortmund, které se odehrálo v srpnu 1999 (na hlavním snímku). Výtěžek z nich poputuje do teplické nemocnice, která by finance ráda využila na nákup pulzního oxymetru. Ten by na oddělení následné péče měl být k dispozici zejména starším pacientům.

Reklama

„Dosud se prodalo přibližně 600 lístků. Velká většina fanouškům z Česka, ale počítám, že 10 až 15 procent by mohlo být z Německa,“ říká Martin Kovařík, manažer marketingu a PR teplického klubu.

Vstupenku, která stojí rovněž 100 korun, lze zakoupit až do 28. dubna. Každý, kdo si ji pořídí, obdrží e-mailem kopii přes 20 let staré originální vstupenky či tehdejší zápasový zpravodaj.

Brněnská Zbrojovka zase oprašuje vzpomínky na téměř čtvrtstoletí starou bitvu s pražskou Slavií. Na stadion Lužánky v roce 1996 dorazilo přes 44 tisíc lidí, což je dosud rekordní návštěva českého fotbalu.

Tento zážitek zakořenil hluboko v srdcích mnoha jihomoravských fanoušků. To se odráží i nyní. Ve Zbrojovácké výzvě se během necelého měsíce vybralo takřka jeden a čtvrt milionu. Obnos ze vstupenek, které jsou k dostání za dvě stovky, pomůže Fakultní nemocnici v Brně-Bohunicích.

A pokud jste z Hané, můžete zavzpomínat na legendární utkání Sigmy Olomouc proti Realu Madrid z března 1992. Prodej lístků v ceně 100 korun potrvá do 30. dubna. Vybrané peníze budou použity na nákup ochranných pomůcek a hygienických prostředků pro Fakultní nemocnici Olomouc.

Reklama
Reklama