Rok 2020 začal pro Jana Hummela náramně. Jeho zmrzlinové království Fruitisimo do něj vstupovalo s vědomím, že za poslední tři roky zdvojnásobilo obrat na 300 milionů korun, meziročně zdvojnásobilo ziskovost EBITDA a počet prodejen dosáhl rekordních sedmdesáti pěti.

Jenže pak přišla globální pandemie a všechno bylo jinak. Zavřené prodejny donutily Hummela přemýšlet nad byznys modelem: posílil na poli e-commerce a rozjel i výrobu balených produktů, které jsou k dostání v supermarketech.

Teď Fruitisimo hlásí, že je připravené na velkou ofenzivu. Za posledních dvanáct měsíců zaznamenalo rekord v nově podepsaných franšízách, což vyústí v otevření třinácti nových prodejen – mimo jiné v pražském Centru Bořislavka, Dejvické ulici nebo v Teplicích.

V zahraničí Fruitisimo posílí v Bratislavě a Budapešti a rozjede první ze čtyř prodejen v sousedním Německu.

Velkou novinkou pak jsou změny ve vlastnické struktuře firmy. Dosavadní investor Reflex Capital, za nímž stojí miliardář Ondřej Fryc, navyšuje svůj podíl z deseti na šestnáct procent.

Zcela nově pak do Hummelovy firmy skrze Brno Investment Group vstupuje Petr Borkovec. Spolumajitel skupiny Partners a majoritní vlastník Sklizena získal osmnáct procent. Detaily transakce strany nezveřejnily, podle odhadů Forbesu šlo každopádně o desítky milionů korun.

„Těší mě důvěra investorů v budoucnost Fruitisima. Můžeme se tak plně věnovat expanzi,“ říká přesvědčeně Jan Hummel.