Ze zdi se efektně vzpíná zvlněné pohoří vyvedené v jemném gradientu zelené. „Zákazníci si instalaci objednali do firemní zasedačky, měla odrážet, že pocházejí z Vysočiny,“ předvádí právě dokončený unikátní solitér Oli Kahlová, zakladatelka značky Smart Walls, a dokládá tak, že s látkou na zdi dokážou kouzlit.

Nápad to jistě není nový. Přepychové textilie pokrývaly stěny sídel dobové smetánky už od středověku, bohatí a mocní oblékali nejen sebe, ale i své zdi do brokátu, damašku či hedvábí. Boom textilních tapet vrcholil v době klasicismu, hojně je však využívali ještě prvorepublikoví architekti a dekoratéři – obdivovat je můžete třeba ve slavné brněnské vile Tugendhat.

Na noblesní tradici se Oli Kahlová rozhodla navázat. Nápad nespadl z čistého nebe, její firma Dekre se už dvě dekády specializuje na výrobu a instalaci tzv. shop in shops systémů – tedy nábytku pro obchody a výstavní stánky.

Zákazníky má zejména v Německu, kde dlouhou dobu žila a na specifickém trhu si našla vlastní niku. Při instalacích pro klienty firma často využívala textilní a bannerové panely s rozmanitými potisky a právě tehdy se zrodila myšlenka na exkluzivní značku, která by textil na zdi vrátila v plné parádě.

Kahlová ke spolupráci přizvala českou stylistku Olo Křížovou a spolu sestavily první tři kolekce Smart Walls. Soustředily se na prémiové materiály a sofistikované grafické vzory, které si s prostorem umějí iluzivně pohrát.

„Dokážeme ale vytvořit realizace na míru dle potřeb a přání klienta, včetně unikátních potisků nebo třeba právě prostorových reliéfů,“ zdůrazňuje Kahlová. V pražském salonu krásy tak Smart Walls napnuté do neviditelných rámů navozují relaxační lázeňskou atmosféru prostřednictvím výjevů z historizujících maleb, které ze zdí pokračují i na strop.

Vydání Forbesu American Dream!

Jinde dodaly interiéru Domu zahraniční spolupráce švih akustické panely dekorované populární kreslířkou Toy Box. Smart Walls navíc umějí být opravdu chytré – kromě toho, že předsazené textilní stěny umožní skrýt ozvučení, kabely či vzduchotechniku, dokážou především vyřešit problémy s akustikou.

„Nedávno jsme realizovali zakázku pro jednoho vášnivého posluchače a sběratele hudby. Je taky otcem od rodiny se třemi malými holčičkami, které neustále pobíhají a hlučí po domě. Díky stěnám se nám podařilo prostor akusticky harmonizovat,“ popisuje Kahlová příklad, kdy Smart Walls s ČVUT vyvinuly i vlastní akustický systém, který jim umožnil dosáhnout požadovaných parametrů.

Značka Smart Walls má za sebou první desítky realizací pro privátní i firemní klienty. Kahlová připouští, že nový byznys se rozjíždí o něco pomaleji, než byla zvyklá u obchodního nábytku.

Rozlet značky teď navíc utlumil pandemický propad v hlavním byznysu Dekre – zavřené obchody se všude v Evropě potýkají s vážnými problémy, výstavy a veletrhy se hromadně ruší. Podnikatelka tak své nadšení a energii upíná na chytré a krásné zdi.

„Ošacení“ větší pohledové zdi vyjde na desítky tisíc korun, rozsáhlejší realizace s náročnějšími akustickými parametry klidně i na stovky tisíc. Ale vždyť ani ten brokát nebýval ve středověku zadarmo…