Česká digitální realitní služba Bezrealitky zažila dobrý rok – utržila 60 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 20 procent. Podobným tempem rostla i ziskovost, která se pohybuje okolo 25 milionů korun. Za rok 2021 se na platformě uskutečnilo padesát tisíc realitních transakcí.

Konkrétně se pronajalo 44 008 nemovitostí z celého Česka a prodalo skoro 5500 nemovitostí v celkové hodnotě 32 miliard korun. Nájemci službu využívali především v Praze, která se na celkové nabídce podílela ze dvou třetin.

Průměrná cena prodaného domu loni činila zhruba 7,2 milionu korun a bytu 5,4 milionu korun. Byty se z 58 procent prodávaly v dispozici 2+kk až 3+kk, čtvrtinu tvořily nemovitosti větší než 3+1, zbytek byly garsoniéry. Naprostá většina nabízených nemovitostí byla prodána svépomocí.

Celkem tedy služba podle firmy zájemcům ušetřila asi 1,2 miliardy korun na prodejních provizích a dalších 800 milionů Kč na provizích z nájmu. Asistenci a kompletní zajištění prodeje v podobě nové služby Bezrealitky Komfort využilo asi 175 klientů.

Služba Bezrealitky Komfort spolu se službou Bezrealitky Expres, která zajišťuje odkup nemovitosti přímo ze strany Bezrealitky s platbou do 72 hodin, podle vyjádření společnosti umožnily loňský růst i v situaci, kdy nabídka nemovitostí byla loni nejnižší za poslední roky.

„Loni bylo nemovitostí určených pro běžné bydlení, nikoli jen investici, v nabídce nejméně za poslední roky,“ upřesňuje Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.

„Musíme být připraveni na to, že drahé hypotéky mohou přivést celou generaci zájemců do nájmů, a dát jim tak co nejlepší službu pro jejich zajištění. V případě prodejů pak chceme přijít s novými modely financování, které by se na trhu mohly stát standardem,“ dodává Meyer.