Počty předplatitelů streamovacích platforem v Česku zůstávají stabilní a nadále rostou. Oblíbené jsou zejména hudební streamovací platformy, které si předplácí více jak polovina mladých Čechů.

V nejmladší skupině dotázaných osob ve věku osmnáct až 24 let využívá toto předplatné 53 procent z nich.

Z respondentů ve věkovém rozpětí osmnáct až 65 let si hudbu předplácí čtyřiadvacet procent dotázaných, přičemž poslechovost nejpopulárnějších českých interpretů se pohybuje kolem milionu uživatelů za měsíc. 

Nejmenší počet předplatitelů je ve věkové skupině 55 až 65 let, kde jde o pouhých deset procent.

I přes vysokou inflaci a rostoucí životní náklady si pouze desetina uživatelů zrušila předplatné v minulém roce, přičemž polovina z nich plánuje službu v budoucnu znovu předplatit.

V roce 2023 se 29 procent Čechů ve věkové skupině osmnáct až 65 let nově přihlásilo nebo obnovilo odběr některé z videostreamovacích služeb.

Nejoblíbenějšími platformami, na které Češi nejčastěji předplácejí, jsou Netflix, Voyo, Disney+, Spotify a HBO Max, jak vyplývá z nového průzkumu digitálních spotřebitelských trendů, který zveřejnila poradensko-technologická společnost Deloitte.