Sestavit jídelníček na míru a dovézt daná jídla až domů. To je propozice českého startupu NutritionPro, který vznikl loni v inkubátoru UP21 miliardáře Karla Janečka a který právě získal investici sedm milionů korun od holdingu SFG.

Funguje to snadno – do aplikace zadáte informace o svém životním stylu, uvedete jídelní preference a třeba to, zda trpíte alergiemi či zda chcete zhubnout. „V tu chvíli vám aplikace automaticky sestaví jídelníček z 2200 různých receptů, který se pak zhmotní do krabiček s jídlem na míru. Ty vám přiveze kurýr na místo, kde se zrovna nacházíte,“ říká zakladatel a šéf projektu Nurlan Abdrassilov.

Aplikace je v ostrém provozu teprve od února a jejím novým investorem je právě jeden z jejích uživatelů. „Na vlastní kůži jsem si vyzkoušel, jak produkt funguje, a proto vím, že má potenciál stát se součástí každodenních životů lidí po celé Evropě,“ říká sebevědomě šéf SFG Holdingu Michal Dědek.

Nová investice má urychlit nábor uživatelů, ale také umožnit větší personalizaci jídelníčku. „Máme v plánu postupně přidávat další cílové skupiny, například diabetiky, kterým můžeme díky komplexnímu algoritmu efektivně pohlídat hladinu cukru v krvi,“ popisuje plány Abdrassilov. Porci chce přitom stále cenově držet pod sto korunami.

„NutritionPro vidíme jako lifestylovou platformu, osobního poradce a šéfkuchaře v jednom,“ přitakává Dědek. Ten o sobě dal v rámci českého byznysu výrazněji vědět teprve letos, ale zato hned několikrát.

V květnu koupil majoritu v poradenské skupině S&P Czech Finance, poté přidal majoritu v recyklační firmě ETW a pustil se do několika developerských projektů. Dědkův SFG Holding, který se specializuje na financování fyzických osob i firem, už dříve také investoval do startupu Sens, jehož doménou jsou potraviny z cvrččí mouky.

Dědek už také stihl realizovat dva pražské developerské projekty: v Bubenči a na Smíchově. Další má v plánu v Říčanech nebo v šumavské Benešově Hoře.

„Tu rozmanitost si vyloženě užívám. Například v developmentu je to jasný byznys, ale udržitelné investice jako ETW nebo Sens jsou jiné. Je to jako darovat peníze na dobročinné účely, kde je ovšem obchodní potenciál. Myslím, že právě tento typ podnikání má velký smysl a je naší budoucností,“ uzavírá Dědek.