Spojují je byznysové úspěchy i rodinné kořeny. V tom, co dělají, patří bratři Josef a Radek Grillovi mezi nejvýznamnější hráče u nás. A to přesto, že každý kráčí po vlastní podnikatelské cestě a i jejich pohledy nejen na pracovní život se často odlišují.

Pokud se řadíte mezi fotbalové nadšence, následující výčet vám nebude úplně cizí: ACF Fiorentina, VfB Stuttgart, Rangers FC, Dynamo České Budějovice, Zbrojovka Brno. Co mají tyto kluby společného?

Peníze, které do nich v uplynulých letech vložili bratři Josef a Radek Grillovi. Zatímco ty věhlasnější ze zahraničí propůjčily své jméno Radkovi, respektive jeho pneumatikám Tomket Tires, české celky posloužily jako reklamní nosič pro Josefovu IT společnost Wedos.

Spíše než fanouškovský entuziasmus ale za tímto krokem hledejte byznysový a marketingový pragmatismus. Fotbal je nejpopulárnější sport na světě, který v Česku sledují statisíce lidí (v zahraničí stamiliony), a to pro budování povědomí o značce představuje silnou základnu.

„Fotbal nám udělal mnohem větší reklamu než internet. V onlinu je přetlak, lidé jsou inzercí přehlceni. Když ale máte logo na dresech, které se několikrát denně objevují v televizi, lidé vás neustále vidí a čím dál více vnímají,“ pochvaluje si sedmačtyřicetiletý Josef.

Jeho Wedos, který je největší poskytovatel webhostingových služeb u nás (stará se zhruba o pětinu českých domén a webů), byl v jednu chvíli netypicky sponzorem Budějovic i Brna zároveň. Po zatčení Romana Berbra, místopředsedy fotbalové asociace a šedé eminence české kopané obviněné z korupce, se však firma rozhodla prostředí zelených trávníků opustit.

Radek Grill.
Forbes Digital Premium