Není to ani měsíc od chvíle, kdy zpravodajská stanice CNN zahájila fungování své dlouho očekávané streamovací služby CNN+. Ta měla zavedenou značku přiblížit nárokům moderního diváka, a reagovat tak na rostoucí zájem o předplacené digitální zpravodajství.
Taková byla alespoň představa bývalého vedení televizní stanice. Od 29. března CNN+ lákala nejen nabídkou živého zpravodajství, ale na příslib původní dokumentární tvorby či škály interaktivních rozhovorů, které divákům umožní vstoupit do diskuse a klást otázky.
„CNN+ je nejdůležitější iniciativou, kterou naše stanice spustila od svého založení Tedem Turnerem před dvaačtyřiceti lety,“ prohlásil ještě pár týdnů nazpátek Andrew Morse, generální ředitel CNN Digital Worldwide.
Bývalý šéf CNN a jeden z duchovních otců projektu Jeff Zucker v platformě viděl jedinečnou příležitost, jak znovu nastartovat růst v době, kdy klesá sledovanost tradiční kabelové televize. V tom byl zajedno i s někdejší mateřskou společností WarnerMedia, která však tento měsíc dokončila svou fúzi s dalším mediálním gigantem, společností Discovery.
A její generální ředitel David Zaslav měl podle deníku The New York Times o digitální strategii CNN zcela jinou představu. Dokud však nebylo sloučení obou společností pod značku Warner Bros. Discovery dokončeno, nemohlo vedení Discovery do vnitřního fungování zasahovat. Ke spuštění CNN+ tak došlo i navzdory skutečnosti, že firmu kvůli utajovanému poměru s šéfkou marketingu Allison Gollust v únoru nečekaně opustil Jeff Zucker.
Obrat přišel až 11. dubna, kdy se Discovery stala plnohodnotným vlastníkem značky CNN. Do chvíle, kdy se akcie Warner Bros. Discovery začaly kotovat Nasdaq, zbývalo zhruba devadesát minut a globální ředitel pro streamování společnosti Discovery JB Perrette svolal schůzku s vedením CNN.
Měl ohlásit, že vzhledem k očekávanému přezkoumání projektu dojde k přerušení marketingu CNN+. Definitivní konec služby, jejíž spuštění a propagace už vyšly na stovky milionů dolarů, společnost oznámila minulý čtvrtek – dva dny poté, co Netflix oznámil své čtvrtletní výsledky, které poprvé za deset let zaznamenaly pokles počtu předplatitelů.
To samozřejmě vyvolává otázky, kolik lidí je ochotno platit za četné streamovací služby a jak ziskové mohou tyto platformy být v následujících letech. Vedení Warner Bros. Discovery proto zvažovalo možnost sloučení svých platforem Discovery+ a HBO Max do jedné obří streamovací služby.
Překvapením tak nebyly ani obavy, jak životaschopný může být specializovaný produkt, jako je právě CNN+. Podle šéfa CNN Digital Worldwide Andrewa Morse však služba za necelý měsíc fungování disponovala zhruba 150 tisíci předplatiteli. Touto optikou tak dosud směřovala k naplnění stanovených cílů pro letošní rok.
Určitou roli hrál i dluh ve výši zhruba 55 miliard dolarů, který konglomerátu zůstal po nedávné fúzi WarnerMedia. CNN přitom podle The New York Times plánovala za službu během následujících čtyř let utratit více než miliardu dolarů.
CNN+ v současnosti dává práci už více než třem stovkám lidí, včetně řady výrazných tváří americké žurnalistiky: například Chris Wallace do média přestoupil z konkurenčních Fox News a politická zpravodajka Kasie Hunt přišla z MSNBC.
Jejich osud, stejně jako osud programů CNN+, tak zatím zůstává nejasný. Stanice uvedla, že se zaměstnance, kteří na své pozice už nastoupili, pokusí převést na jiné otevřené pozice. V opačném případě pak dostanou odstupné ve výši nejméně šesti měsíčních platů.
Část obsahu by se pak mohla přesunout na web CNN.com, ale také na Discovery+ nebo HBO Max, rovněž spadající pod hlavičku Warner Bros. Discovery. Zákazníci, kteří s koncem streamovací služby přijdou o své předplatné, by měli obdržet jeho poměrnou část nazpět.