skip to main content
Sport

Jediný Ronaldův úšklebek připravil Coca Colu o 85 miliard korun

Pětaosmdesát miliard korun nejsou žádné drobné. Ostatně taková suma odpovídá veškerému majetku druhého nejbohatšího Čecha. Přesto i s takovou částkou dokážou na burzách osobnosti s celosvětovým virálním dosahem zahýbat pouhým gestem. Naposledy to předvedla fotbalová megastar Ronaldo.

Na pondělní tiskové konferenci před zápasem Portugalska s Maďarskem v rámci šampionátu Euro 2020 se ušklíbl na dvě skleněné lahve nápoje Coca Cola. Ty mu na konferenční stolek připravili organizátoři. Coca Cola totiž patří tradičně k hlavním sponzorům fotbalových mistrovství. Ronaldo se však na připravené lahve sladkého nápoje zašklebil a s ostentativní nechutí je přesunul mimo svůj dosah. Místo toho si vzal vodu, která stále opodál.  

Reklama

Ronaldův úšklebek zaznamenala a začala šířit online média a sociální sítě. Získal silný virální náboj a vmžiku obletěl svět. Toho se lekli investoři do akcií Coca Coly, kteří se jich houfně začali zbavovat. Báli se propadu, který fotbalistovo gesto – zřetelné odmítnutí ikonického nápoje – vyvolá.  

Včera tak akcie nápojářské firmy zaznamenaly citelný propad. V důsledku Ronaldova úšklebku odepsaly 1,7 procenta, což znamená, že tržní hodnota Coca Coly klesla o zhruba čtyři miliardy dolarů, což odpovídá bezmála pětaosmdesáti miliardám korun.  

Reklama

Ze svého majetku by takovou ztrátu uměl pohodlně pokrýt prakticky jen jediný Čech, a to zesnulý Petr Kellner. Další miliardáři v letošním pořadí nejbohatších Čechů dle Forbesu už mají majetek buď srovnatelný (Radovan Vítek) nebo nižší (všichni další v pořadí), než je suma 85 miliard korun.  

Petr Kellner

  • Majetek v hodnotě 293,0 mld. Kč
  • 1. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020

Radovan Vítek

  • Majetek v hodnotě 86,0 mld. Kč
  • 2. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020

Tato událost je nejnovějším potvrzením rostoucího vlivu globálně sledovaných sportovních a společenských hvězd, ale také třeba hvězdných byznysmenů typu Elona Muska. Subjektivní postoje těchto lidí skrze online prostředí v reálném čase ovlivňují náladu miliard konzumentů po celém světě.

Tyto změny ve spotřebním chování se poté mohou přetavit do trvalejšího postoje. Ten pak může způsobit výrazné ztráty, nebo přivodit nebývalé zisky konkrétnímu akciovému titulu či aktivu obecně, například kryptoměně.

Reklama
Reklama