skip to main content
Byznys

Jsou i dobré zprávy. Tohle je bistro, které v pandemii roste a otevírá nové pobočky

Je osvěžující slyšet, že se i dnes někomu v gastronomii daří dobře. Třeba jako bratrům Kapolkovým a jejich síti mexických bister Los Capolitos.

Navzdory pandemii, lockdownu a nejistým vyhlídkám nyní otevřeli novou franšízovou pobočku. Ke stávajícím šesti bistrům přidali další, tentokrát v Brně, které má brzy následovat nový podnik v Liberci. A ani tam jejich plány nekončí.

„Nerad bych zněl vychloubačně, protože vím, že celé gastro se z velké části hroutí a topí v problémech. Ale my si nemůžeme úplně stěžovat,“ říká Jan Kapolka, mladší z bratrů spolumajitelů, který má na starost provoz firmy a marketing. Loni se jí dokonce podařilo meziročně vyrůst a to dost slušně.

Reklama

V tržbách se celá síť dostala o skoro 50 procent výš, nyní se tak pohybují v desítkách milionů korun – a to také díky dvěma novým pobočkám. Firma, kterou Jan Kapolka založil spolu se svým bratrem Michalem před šesti lety coby 23letý nedostudovaný architekt, tak loni ani nemusela nikoho ze svých lidí propouštět.

Osvědčilo se totiž, že v Los Capolitos od svého začátku počítali i s rozvozem jídla (ačkoli dřív nebyl ani zdaleka tak zásadní, tvořil něco přes desetinu tržeb), a tak pro ni zavření gastronomie neznamenalo tak citelný zásah.

Ruku v ruce s velkým nárůstem rozvozu ale enormně vyrostly i náklady na něj. „Ziskovost je věc druhá, ale na zisk se v dnešní situaci skoro hrát nedá, chystáme si hlavně půdu do budoucna,“ říká Kapolka.

Přesto se rozhodli dál nečekat a rozšířit svou síť. Pobočku v Brně chtěli s novým franšízovým partnerem otevřít už loni na jaře, původní plán vycházel nešťastně přesně na začátek pandemie. A tak v Los Capolitos zatáhli ruční brzdu a čekali, jak se situace vyvine.

„Teď jsme už věděli, že zvládneme otevřít pobočku, i pokud bude otevřeno jen okénko a rozvoz, takže jsme se do toho vrhli a nakonec to bylo skoro na den po roce od původního plánu,“ říká Kapolka. Celková investice vyšla asi na dva miliony korun, část podílu v nové franšíze mají bratři Kapolkovi, protože jak říkají – je to jejich vlajková loď a strategické místo do budoucna.

Reklama

Po bistrech v Olomouci, dvou v Ostravě, Frýdku-Místku, Opavě a Kladně je nyní Los Capolitos tedy i v Brně a do léta by mělo otevřít novou pobočku v Liberci a jedná o dalších místech.

Ačkoli to může vypadat, že jdou hlavou proti zdi, dává jim to prý smysl. „Lidé stále chtějí jíst dobré jídlo, často jsou už otrávení vařením doma a rádi si něco dopřejí, takže záleží, jak moc se dá upravit provoz,“ dodává podnikatel.

Ostatně ani v jejich bistrech to nebylo tak jednoduché, protože obsluha byla postavená na tom, že si člověk nechá jídlo poskládat podle sebe. S obrovským nárůstem rozvozů (aktuálně stojí za téměř veškerými tržbami) se tenhle koncept musel změnit.

Loni navíc spustili i vlastní e-shop s mexickými potravinami a vytvořili i svou značku speciálních omáček Gringo’s Chilli a přidali do nabídky své pivo s chilli, které pro ně vaří Albrechtický pivovar.

„Nezastavujeme se, naopak nabíráme rychlost, ale jsme nadále pokorní a vážíme si každého dne, kdy je otevřeno,“ říká Kapolka. Co se dál odehraje na české gastroscéně, se neodvažuje odhadovat, sám je prý zvědavý, jak se bude vyvíjet a hlavně kdy tenhle „výjimečný“ stav skončí.

Jisté podle něj je ale nejspíš to, že nové podniky budou do budoucna už pevně počítat s výdejním okénkem a přemýšlet, jak se připravit na rozvoz. Ačkoli jak říká, atmosféra se do krabičky zabalit nedá.

Reklama
Reklama