skip to main content
Miton

Když se dobro oplácí dobrem. Miton investoval do platformy Donio několik milionů na její rozvoj

3 minuty čtení

Je to spojení dvou sympatických jmen – investoři z Mitonu, známí pro rozvíjení nejpoužívanějších služeb českého internetu, nyní podpořili jednotkami milionů korun mladou dobroplatformu Donio.

Online platforma na zakládání sbírek, za níž stojí šestadvacetiletý David Procházka (na velké úvodní fotografii), na sebe upozornila hlavně během pandemie. To je ten příběh, kdy se přes ni za necelý den vybralo 14 milionů korun na rozjetí výroby plicních ventilátorů CoroVent. Zároveň na ní během krize odstartovaly sbírky i pro matky samoživitelky či řadu kulturních institucí.

Reklama

„Donio není projekt, na který bychom se dívali podle standardních investičních kritérií. Chceme podpořit a udržet stěžejní myšlenku, že k organizátorům putuje vždy 100 procent vybrané částky,“ říká partner Mitonu Tomáš Hodboď.

Cílem je, aby se tým kolem Davida Procházky a Lady Brůnové, který Miton pomohl sestavit, věnoval čistě škálování projektu a nemusel řešit jeho financování.

Díky modelu, kdy zakladatelům sbírky jde vždy celá vybraná částka, je totiž financování provozu Donia též závislé na dárcích, kteří při podpoře projektu mohou platformě nechat „dýško“. Dokud tedy nebude zcela soběstačně fungovat, je Miton připravený Donio finančně podporovat.

„Když přidáme naše zkušenosti z e-commerce a obecně stavění online produktů, jsem přesvědčený, že v této oblasti pomoci zespoda můžeme dokázat velké věci. I za hranicemi Česka,“ míní Hodboď.

David Procházka, který platformu založil loni na podzim a rebrandoval v prosinci, si velice brzy po jejím startu uvědomil, že velký dobročinný projekt sám financovat a strategicky rozvíjet nedokáže. Vytipoval si proto čtyři investorské subjekty, které oslovil s prezentací.

Reklama

„První z nich mi odpověděl, že mu to nedává smysl, a poslal mě pryč. Druhý z nich mě tam prakticky poslal taky, protože neodpověděl vůbec. Třetí zájem projevil, ale předcházelo by tomu jednání v řádech tří až čtyř měsíců, což pro mě jako pro někoho, kdo chce věci dělat rychle a efektivně, představovalo neprůchozí stav,“ vzpomíná.

Čtvrtým osloveným byl právě Miton, jehož partnerovi Václavu Štruplovi napsal Procházka zprávu na LinkedIn. „A moc jsem se k tomu popravdě neupínal,“ přemítá s úsměvem. Štrupl každopádně druhý den odpověděl, že v Mitonu podobný projekt hledají a chtějí se o tom blíže pobavit.

Následovaly čtyři schůzky s Tomášem Hodboďem a na páté, měsíc od prvního kontaktu na LinkedInu, si plácli. Hodboď se zároveň stal mentorem Donia, který je s Procházkovým týmem denně v kontaktu. „Jeho racionální a datový pohled na věc je neuvěřitelně přínosný pro celé Donio a pro mě osobně obzvlášť,“ pochvaluje si Procházka.

Cíl Donia pro rok 2020 byl vybrat 20 milionů korun. Po pěti měsících z toho je 46 milionů a s Mitonem v zádech Procházka věří, že se tuto částku povede v průběhu let klidně i zdesetinásobit. „Aby se pomoc ostatním stala pro většinu lidí natolik běžná jako nákup nových bot.“

Reklama
Reklama