Značka Kia zvýšila počet prodejen v Česku v letošním roce o osm na devětačtyřicet dealerství. Díky novým investicím do rozvoje dealerské sítě se chce Kia do pěti let dostat mezi tři nejprodávanější značky v Česku. Firma to v pondělí uvedla v tiskové zprávě.

Nová dealerství Kia otevřela ve Znojmě, Brně, Kolíně, Mladé Boleslavi, Plzni, Hradci Králové, Příbrami a v Ostravě. Všechna odpovídají novému firemnímu designu, do kterého se do konce roku 2025 mají překlopit všechny tuzemské showroomy.

V následujících letech se tuzemský importér značky Kia zaměří na dostupnost servisní péče v rámci své autorizované dealerské sítě v Česku.

„V souladu s přáním našich zákazníků se soustředíme na vyšší dostupnost autorizovaných servisních míst. Naším cílem je, aby měli zákazníci nejbližší servisní bod v dojezdové vzdálenosti maximálně pětačtyřicet minut od svého bydliště,“ uvedl generální ředitel Arnošt Barna.

Aktuálně má Kia vedle servisů u prodejen ještě jedenáct samostatných servisních poboček. Nejpozději do roku 2027 chce také nabídnout u všech svých prodejců v Česku dobíjení elektromobilů pro zákazníka a u desetiny z nich i veřejnou rychlodobíjecí stanici.

Kia letos od ledna do konce října prodala v Česku 9 649 nových osobních vozů, což je o čtrnáct procent meziročně více. Řadí to tak značku na páté místo na trhu za Škodu, Hyundai, Volkswagen a Toyotu.