Nápojářské skupině Kofola v letošním prvním čtvrtletí klesly tržby meziročně o desetinu na 1,16 miliardy korun a provozní zisk EBITDA se snížil o 23,4 procenta na 91,1 milionu korun.

Výsledek podle firmy ovlivnila koronavirová omezení, zejména uzavření restaurací.

„Po celou dobu tří měsíců byl nejen uzavřen klíčový segment gastronomie, navíc byly po část tohoto období v Česku omezeny impulzní nákupy z důvodu uzavření okresů,“ uvedla firma. Jde o nakupování například na čerpacích stanicích či v turistických centrech.

Vedení Kofoly na základě dosavadního vývoje potvrdilo svůj původní odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,03 až 1,15 miliardy korun. Provozní zisk je zatím v souladu s plánem díky úsporným opatřením, uvedla firma. Podle generálního ředitele skupiny Kofola Jannise Samarase bude pro další vývoj klíčová hlavní sezona. „Do konce roku ale musíme zůstat obezřetní,“ podotkl finanční ředitel Kofoly Martin Pisklák.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic.