Týden po světové premiéře nové Škody Superb a zhruba měsíc po odhalení druhé generace Škody Kodiaq mladoboleslavská automobilka sdělila, za kolik bude nejvyšší modely se spalovacími motory prodávat.
Do prodeje dnes jako první vstupuje Škoda Superb Combi s naftovým motorem 2,0 TDI s výkonem 150 koní a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Manuální řazení už totiž nový superb nabízet nebude vůbec.
Dealeři kombík v autosalonech začnou prodávat za 1 035 000 korun, tedy o sedm tisíc dráž než odcházející třetí generaci. Další motorové varianty a verze liftback mají přijít v průběhu roku 2024.
V Česku se nové kombi bude nabízet ve dvou výbavových stupních. Automobilka při jejich nastavení pokračuje v minulosti použité strategii, kdy sice zvyšuje základní cenu auta oproti předchozímu modelu, ale vylepšuje i základní výbavu.
Nově jde například o parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti nebo sedadla s částečně elektrickým nastavením.
Vrcholná verze Laurin & Klement pak přidává třeba masážní funkci předních sedadel s deseti vzduchovými vaky, elektricky ovládaný roletový kryt zavazadlového prostoru, systém pro asistovanou jízdu a automatické parkování, head-up displej a systém pro rozpoznávání značek.
S tím pak roste i cena, která začíná na sumě 1 235 000 korun, což je oproti odcházející generaci o 52 tisíc korun více.
Vedle superbu lze začít objednávat i SUV Kodiaq, který je prozatím k dostání rovněž s motorem 2,0 TDI, sedmistupňovým automatem a pohonem přední nápravy. Cena startuje na sumě 1 040 000 korun, což je oproti předchozí verzi o necelých patnáct tisíc korun méně.
V základní výbavě má nový kodiaq například LED přední světla, parkovací senzory vpředu a vzadu, systém na rozpoznávání dopravních značek s hlídáním rychlosti, parkovací kameru nebo vyhřívání předních sedadel.
Co Škoda Auto zatím tají, je základní cena nejlevnější Škody Superb v provedení liftback, jehož končící verze v základní verzi Style podle konfigurátoru automobilky vyjde na 880 900 korun. Protože se dá očekávat, že i v jeho případě bude základní výbava bohatší, cena čtvrté generace nejspíš vyskočí přes hranici devíti set tisíc korun.
9. 11. 20233 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.