Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic loni překročila výrobní plán. Z montážní linky sjelo více než 225 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 32 631 aut. Více než polovinu, konkrétně přes 114 tisíc vozů, tvořil hybridní model Yaris, který se stal jedním z klíčových tahounů produkce.
Pro letošní rok si automobilka stanovila výrobní cíl kolem 208 tisíc vozů. „Výsledek loňského roku byl pro nás velmi pozitivní, ale letošní plán zohledňuje různé tržní faktory a vývoj poptávky,“ uvedl mluvčí společnosti Tomáš Paroubek.
Automobilka podle mluvčího překonala původní plán, který byl rovněž kolem 208 tisíc vozů. „Přes dobré prodeje a poptávku po našich vozech jsme vyrobili více než 225 tisíc aut. Výroba nebyla přerušena s ohledem na výpadky nebo havárie u dodavatelů tak, jak tomu bylo v letech minulých během covidu nebo pak s ohledem na požár u dodavatele či jiné dlouhodobé problémy a volatilitu v dodavatelském řetězci,“ řekl Paroubek.
V roce 2023 vyrobila kolínská automobilka, která zaměstnává přes 3200 lidí, 192 427 vozů. Předloňskou produkci ale značně ovlivnily neplánované odstávky, výroba stála v součtu přes dva měsíce.
Automobilka vyrábí dva modely aut se spalovacími motory, a to Aygo X a Yaris, druhý z modelů rovněž v hybridní verzi.
Odbory a vedení kolínské automobilky se zatím nedohodly na nové kolektivní smlouvě. Současná smlouva, která původně platila do konce loňského roku, je prodloužena. Jednání v těchto dnech pokračují.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zatím celkové počty loni vyrobených aut nezveřejnila. Od ledna do listopadu vyrobila v tuzemských závodech 844 721 osobních aut, což byl nárůst o 4,6 procenta.
Automobilka Hyundai naproti tomu plánuje, že v tomto roce vyrobí v závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku méně aut než loni. Sníží tak rychlost výrobní linky a také asi o stovku zredukuje stav zaměstnanců. Důvodem je ekonomická situace ve světě a rovněž nejistota, jaká bude poptávka po elektrických autech.