skip to main content
Forbes Woman

Korzety, sex a miliony dolarů. Seznamte se s producentkou stojící za úspěchem Bridgertonových

4 minuty čtení

Příběhy ráda vyprávěla už v dospívání, kdy byla dobrovolnicí v nemocnici. Zatímco smyšlenými historkami rozveselovala pacienty, její vlastní příběh připomíná hollywoodský film. Televizní producentka Shonda Rhimes pochází z Chicaga, stejně jako například Michelle Obama, a dnes podobně jako někdejší první dáma USA patří k nejvlivnějším osobnostem současné popkultury.

Streamovací platforma Netflix před čtyřmi lety podepsala s producentkou smlouvu na 150 milionů dolarů – a dokonce se ozývaly zprávy, že částka byla ve skutečnosti mnohem vyšší.

Že jde o pro Netflix správnou investici ukázaly nedávné vánoční svátky. Během nich premiéroval seriál Bridgertonovi, který producentka adaptovala podle románu Julie Quinn. Seriál během několika týdnů zlomil řadu rekordů ve sledovanosti a vidělo ho přes 63 milionů domácností po celém světě.

I díky tomu hodnota Netflixu během Vánoc vyletěla na 240 miliard dolarů.

Reklama

Bridgerton v sobě kombinuje zdánlivě neslučitelné: do divácky oblíbeného období regentské Anglie zakomponovali tvůrci nejen spoustu odvážných sexuálních scén, ale také některé zástupce anglické aristokracie představují herci tmavé barvy pleti.

Seriál je momentálně jedním z nejúspěšnějších počinů Netflixu vůbec a jeho scenárista a spoluproducent Chris Van Dusen se nechal slyšet, že díky takovému zájmu by série mohla běžet celých osm sezon.

Mezitím na sociálních sítích panuje bouřlivá diskuse o tom, zda se Shonda Rhimes rozhodla být společensky příliš korektní, když do role britských velmožů začátku 19. století obsadila herce jiné než bílé barvy pleti.

Další diváci pak nadávají, že je seriál historickým nesmyslem, castingem počínaje a kostýmy ze třpytivých látek konče.

Reklama

Rhimes je na podobný humbuk okolo své osoby zvyklá, protože jako hlavní autorce seriálu Chirurgové jí fanoušci americké nemocniční ságy neustále spílali, když se scénář nevyvíjel podle jejich představ. Jednapadesátiletá premiantka z prestižní Dartmouth College si ale z internetových šarvátek nic nedělá.

Mnohem těžší je pro ni podle jejích vlastních slov komunikovat s okolím ve fyzickém světě. Rhimes je totiž bytostná introvertka, a když měla v roce 2013 absolvovat jednu recepci u stolu s Michelle a Barackem Obamovými, prý se z toho nervově zhroutila.

Své impérium ale buduje jako pravá hollywoodská celebrita: nejenže vytváří podcasty, ale vedle Anny Wintour, Gordona Ramsayho, Davida Lynche, Jodie Foster a dalších hvězd učí v online kurzech Masterclass. Stala se také tváří kosmetické značky Dove v boji proti diskriminaci a je ambasadorkou Microsoftu.

„Nesnáším řečnění, která vás má ponoukat, abyste hlavně snili. Snít opravdu nestačí. To, co si přejete, se splní, pouze pokud tvrdě pracujete,“ pronesla v proslovu k čerstvým absolventům své alma mater v roce 2014.

Jinak je ale odpůrkyní veřejných vystoupení a místo toho si raději hraje se svými třemi adoptovanými dětmi.

Momentálně pracuje Shonda Rhimes na dokončení dalšího netflixového seriálu Inventing Anna, mapujícího příběh známého manhattanského skandálu okolo falešné milionářky Anny Sorokin. Producentka je pod velkým tlakem: po úspěchu Bridgertonu se v kuloárech šeptá, že jsou na ni kladeny ještě větší nároky.

„Můj pot a slzy mě dostaly tam, kde jsem. Už nemusím bojovat v mužském světě o přežití,“ prohlásila producentka před třemi lety. Letos má být její stopadesátimilionová smlouva s Netflixem, kterou prvně uzavřela před čtyřmi lety, obnovena.

Reklama
Reklama