Harry Potter se vrátil na obrazovky. Tedy tak trochu, na platformě Max měla premiéru reality show Harry Potter: Kouzelné pečení, kde vznikají dorty inspirované kouzelnickým světem. Ale není to všechno. Proč se teď šlape do značky na všech frontách a co se ještě chystá?
Tenhle pořad by dost možná nikdy nevznikl. Kdyby předloni nedošlo k fúzi mediálních gigantů Warner Bros. a Discovery, třeba by nikoho nenapadlo nahnat nejlepší cukráře do studií Harryho Pottera a nechat je soupeřit o to, kdo vymyslí dokonalejší dort s výjevy z knižní a filmové ságy. Je libo dezert inspirovaný Harryho prvním rokem v Bradavicích, jeho kamarádkou Lenkou Láskorádovou nebo Vrbou mlátičkou?
Žádný z nich nemusel existovat, jenže mediální bossové – tehdy ještě nevědomky – nasměrovali budoucnost potterovské značky takto. Warner Bros., pod níž kouzelnický vesmír stvořený J. K. Rowling spadá, se spojil s Discovery, které zase spoléhá na reality show a má pod sebou mimo jiné kanál Food Network.
A když k fúzi došlo, tak vedoucí kanálu Betsy Ayalu ihned napadlo udělat potterovskou kuchařskou show. „Zavolala jsem Danu Sacksovi (producent, pozn. red.) z Warner Horizon a říkala mu: Co kdybychom spojili Harryho Pottera s Food kanálem? A on řekl: Napadla mě stejná věc. A tak jsme věci dali hned do chodu,“ vzpomínala pro Variety.
Výsledek je k vidění teď, respektive zatím první ze šesti epizod o délce zhruba hodiny a půl. Soupeří v ní devět týmů špičkových cukrářů, kteří tvoří dorty inspirované potterovským vesmírem.
Pořadem natáčeným v londýnských studiích Harryho Pottera provázejí James a Oliver Phelpsovi (filmová dvojčata Weasleyovi) a jako hosté se objevují další herci z filmové ságy jako Evanna Lynch (Lenka Láskorádová), Warwick Davis (profesor Kratiknot) a Bonnie Wright (Ginny Weasleyová).
Zkrátka oddychová podívaná a ideální kulisa třeba k… pečení. A další produkt streamovací doby, kde studia potřebují krmit své platformy a zároveň ždímat silné značky.
Na sílu brandu Harry Potter se David Zaslav, šéf Warner Bros. Discovery, rozhodl vsadit, když chystal plán, jak dovést firmu k co nejlepším číslům. Že to dává smysl, o tom netřeba hledat důkazy, knihy i filmy mají dodnes obří základnu fanoušků.
Potvrdilo se to třeba loni, když vyšla videohra Hogwarts Legacy, v níž si hráč s relativně velkou svobodou konání mohl vyzkoušet život studenta v Bradavicích. Za rok se jí prodalo přes 22 milionů kopií, žádný jiný titul nebyl úspěšnější. Teď už přeskočila i hranici třiceti milionů.
Letos následoval famfrpálový titul Harry Potter: Quidditch Champions, dorazil také remaster Lego Harry Potter titulu. A chystá se pochopitelně i pokračování Hogwarts Legacy, které má údajně nejvyšší prioritu. Nejen z toho je zjevné, že autoři nemíří jen na mileniály, kteří na knihách vyrostli, ale i na novou generaci.
Kvůli tomu má také za dva roky dorazit seriál Harry Potter, který znovu zfilmuje to, co už učinilo osm filmů s trojicí Daniel Radcliffe, Rupert Grint a Emma Watson v rolích titulních hrdinů Harryho, Rona a Hermiony.
„Důvody natočit ty příběhy znovu jsou dva. V seriálu můžete vyprávět na ploše šesti až deseti hodin v rámci jedné série, zatímco filmy jsou omezené zhruba na dvě hodiny. Takže můžeme rozvést příběh z knih,“ řekl pro Forbes.cz Casey Bloys, šéf stanice HBO, která seriál chystá.
„A druhým důvodem, i když je těžké tomu uvěřit, je fakt, že od prvního filmu už uplynulo přes dvacet let. Což je celá jedna generace fanoušků. Takže je čas ty příběhy oživit. Očekáváme, že to budou sledovat třeba původní fanoušci se svými dětmi,“ dodal.
O seriálu se zatím mnoho detailů neví. Na starost ho dostali Francesca Gardiner a Mark Mylod, nedávno se vyhlásil otevřený casting na role titulních hrdinů, spekuluje se o tom, že ředitele bradavické školy Brumbála by si měl zahrát Mark Rylance. Každá série se bude věnovat jedné knize.
Příští rok v květnu se má otevřít Epic Universe, obří zábavní park na Floridě, jehož velká část má být zasvěcena právě světu Harryho Pottera. A ve velkém jede i prodej merchandisingu, což platí i pro Česko, kde se nedávno otevřel Harry Potter koutek v Paláci knih Luxor na pražském Václavském náměstí, v němž si pořídíte dárkové předměty či tematické sladkosti.
Naopak filmová sága Fantastická zvířata, s níž měli ve Warner Bros. velké plány a chystali pět snímků, patrně skončí už po tom třetím. Není to velké překvapení, jelikož druhý a třetí film se dočkaly velmi rozpačitého přijetí u fanoušků i kritiků a jeho hlavní hvězda Eddie Redmayne nedávno pro ComicBook připustil, že už jeho postavu asi na plátně znovu neuvidíme.
Warner Bros. Discovery nechce experimentovat, chce vydělávat, chce úspěch. Třetí Fantastická zvířata, která vydělala nejméně ze všech filmů z potterovského vesmíru, úspěchem nebyla. Přinesou ho kuchařské, herní a seriálové novinky?