Česká značka Bagind ostravského podnikatele a cestovatele Lukáše Matějčka bere konec roku ve velkém. Minulý týden v ulici Na Příkopě otevřela svou druhou pražskou kamennou prodejnu, která do konce února nahradí současnou prodejnu v Krakovské. Týmu se ji podařilo uvést do provozu za pouhý týden.

Prodejna má verzi takzvaného pop-up storu a v provozu bude jen tři měsíce, do konce února. Důvodem byla právě nutnost zprovoznit a otevřít obchod na předvánoční sezonu. „Navíc budova, v níž prostory, které nám nabídli, jsou, jde v březnu do celkové rekonstrukce,“ doplňuje Matějček.

Pokud se Bagindu lokalita osvědčí, plánují se pak v ulici poohlédnout po dalších prostorách. „Je to test, jestli je Bagind už na takové úrovni, že může být na Příkopech, nebo to chce ještě čas,“ vysvětluje Matějček strategii a věří, že dané úrovně dosáhli.

Ve značce drží podíl i podnikatel Václav Staněk. On i Matějček už dlouho o prodejně Bagindu na Příkopech uvažovali, takže když se naskytly prostory, byl to pro ně logický krok. Sám Staněk prodejnu svých Vasek otevřel o pár domů vedle už loni v prosinci.

Bagind založil dnes šestadvacetiletý Matějček před čtyřmi lety a letos s ním cílí na sedmdesátimilionový obrat. Na začátku jejich nabídku tvořily ručně šité výrobky z Indie, později rozšířila značka sortiment i o produkty z Kolumbie.