Nový model Roadster od Tesly zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 1,9 sekundy. Je vám to málo? A co takhle z nuly na 100 km/h za 1,69 sekundy? To už je přece nějaký fofr, ne? Takže pokud se vám doma v trezoru povaluje něco přes tři miliony dolarů, měli byste okamžitě popadnout svůj telefon, zavolat japonskému výrobci superaut s elektrickým pohonem Aspark a rezervovat si jeden z padesáti kusů modelu Owl. Právě ten se totiž takovým odpichem může pochlubit.

Tenhle krasavec strčí do kapsy jakýkoli spalovací motor, pohání jej čtveřice elektromotorů, které dají dohromady 2012 koňských sil a krouticí moment 2000 Nm. Něco takového odpovídá spíš nejlepším závodním dragsterům než autům, která se běžně prohánějí po ulicích.

Aspark Owl bude disponovat hned několika provozními módy (nemůžu se dočkat, až automobilka zveřejní, jak u tohohle supersporťáku vypadá šetřivý mód „economy“) a třemi módy nastavení výšky. Zatahovací zadní přítlačné křídlo se může přes zajímavě tvarovanou záď zvednout samo od sebe nebo manuálně zapnutím tlačítka.

Celkově má tenhle auťák futuristický vzhled, jeho tvary dozajista nebudou klást velký odpor vzduchu, jen co šlápnete na pedál, a rychlost bude stoupat až k výrobcem udávanému maximu 400 km/h. Navzdory japonským kořenům je auto vyráběno v Itálii rukama zkušených profesionálů z fabriky Manifattura Automobili Torino, v níž v roce 2015 spatřily světlo světa i podobně oblé tvary modelu Glickenhaus SCG003S (jen mnohem pomalejšího). První sporťáky Owl by prý mohly vyjet na silnici už v průběhu nadcházejícího roku.

Aspark Owl. Foto: Aspark

Jejich hrdí majitelé budou mít zajisté radost z toho, že nebudou muset tankovat jedinou kapku paliva. Na jedno dobití baterií by owl podle výrobce měl zvládnout ujet až 400 kilometrů, ovšem jen za předpokladu, že jeho řidič odolá pokušení a nebude auto po každé zastávce túrovat, aby vyzkoušel zrychlení z nuly na 100 kilometrů za 1,69 sekundy.

Nutno ještě dodat, že zmiňovaný čas, tedy 1,69 sekundy, byl změřen obvyklým testem, při němž auto vystartuje krapet dřív, než se zmáčknou stopky, tudíž skutečný čas bude o trochu pomalejší. I tak je to ale supervýkon. Údajně ještě před rokem se u testovaného modelu stopky zastavily na čase 1,9 sekundy. Od té doby se toho ale ještě hodně vylepšilo – trakční algoritmy, ovládací spínače motoru, baterie, ale i pneumatiky.

Za cenu jednoho tohohle sporťáku byste si mohli koupit zhruba deset nových modelů Tesla Roadster Founders Edition, které by se do prodeje mohly dostat krátce po owlu, tedy rovněž během příštího roku. Šéf Tesly Elon Musk se chlubil hlavně tím, že Roadster 2.0 zrychlí z nuly na 100 km/h za 1,9 sekundy, ale to snad jen s pomocí nějakého raketového motoru, který by se mu přidělal na záď…

Těžko říct, jestli žertoval, nebo ne (nejspíš ne), a tak nezbývá než doufat, že nějaký nadšený sběratel, který nebude mít hluboko do kapsy, koupí po jednom exempláři owlu a roadsteru a zkusí je postavit proti sobě v regulérním závodu.