Rapidní pokles turistů spojený koronavirovou pandemií loni výrazně postihl také taxislužby. Jeden z nejvýraznějších tuzemských poskytovatelů osobní dopravy, online platforma Liftago, loni zaznamenal propad o 34 procent na 265 milionů korun.

Služba se ale dokázala v krizi přeorientovat z rozvozu lidí na věci, čímž zachránila mizernou turistickou sezonu.

Liftago po rekordním roce 2019, v němž utržilo kolem 400 milionů korun, očekávalo padesátiprocentní růst. V březnu však do Česka dorazil virus, který uzavřel hranice a omezil cestování, což firmě vzalo zákazníky a desítky milionů.

Platforma, založená před sedmi lety trojicí Ondřej Krátký, Juraj Atlas a Martin Hausenblas, nicméně krizové měsíce využila jako příležitost k nakopnutí služby doručování zásilek na přesný čas, a to nejen ve větších městech u nás, ale také na Slovensku.

Právě v této oblasti zaznamenala meziroční nárůst o šest tisíc procent. Jestliže předloni Liftago rozvezlo jednotky tisíc zásilek, v uplynulých dvanácti měsících už to byly statisíce – to vše s 97procetní úspěšností doručení na první pokus a na minuty přesně.

Spoluzakladatel a CEO Liftaga Ondřej Krátký | Foto Jiří Turek, Jana Jabůrková

„Na pandemii jsme reagovali rychlou adaptací a investicemi do inovací. Vděčíme za to zejména našim zákazníkům, jejichž loajalita během krize a otevřenost novinkám nám dodaly potřebnou odvahu,“ říká Ondřej Krátký, současný CEO společnosti.

Liftago loni obsloužilo přes půl milionu koncových zákazníků. Řidiči, které sdružuje, ujeli celkem devět a půl milionu kilometrů, nejaktivnější z nich absolvoval 4636 jízd.