Žena, která stojí v čele Unicef v Česku přes dvě dekády, má za sebou rok plný výzev i pokroku.
Vedle potřebné reakce na humanitární krize ve světě od Ukrajiny přes Gazu až po Súdán se soustředila na posílení práce s českou veřejností. A neslo to své plody.
Loni tak Unicef dokázal navýšit objem získaných prostředků na 98 milionů korun, přičemž největší růst zaznamenaly příspěvky od firemních partnerů.
„Díky tomu bude poprvé uvedena česká firma (Notino) jako partner v globálním Annual Reportu Unicef. Realizovali jsme také výzkum Mladé hlasy, který je unikátní sondou do toho, jak svůj život i realitu kolem sebe vnímají české děti a mladí lidé,” říká Pavla Gomba, která upozorňuje, že je potřeba mladým naslouchat.
S tím souvisí i nové projekty Unicef jako třeba podcast na téma duševního zdraví teenagerů. Jako inovaci ve fundraisingu by ráda do Česka dostala předplatitelský model pro pravidelné dárcovství.
Organizace pod jejím vedením se také zaměřuje na téma závětí a darování ze závěti v Česku.
„Spolu s dalšími partnery usilujeme o novelu zákona o životním pojištění, aby byly obmyšlené osoby informovány o pojistné události a jejich nároku na plnění,” vyjmenovává výběr z řady aktivit Unicef, který má v Česku přes tři tisíce dobrovolníků a který letos cílí na získání sto milionů korun.