skip to main content
Český byznys

Livesport chce více do světa a více vydělávat. Posiluje o manažera se zkušenostmi z Asie

2 minuty čtení

Téměř sto milionů uživatelů měsíčně využívá služeb českého Livesportu. Společnost poskytující rychlý výsledkový servis by si ale z osmimiliardové světové populace ráda ukrojila mnohem větší sousto.

Zaměřit se chce také na nové způsoby monetizace i rozšíření svého portfolia firem a s naplněním těchto ambicí by zakladatelům Martinu Hájkovi a Jiřímu Marešovi měla pomoci nová posila: zkušený manažer Lukáš Raška.

Třiačtyřicetiletý muž, který prošel technologickými firmami Dell, AVG či ESET, posledních sedm let působil v Singapuru, kde coby COO řídil asijsko-pacifický trh posledně jmenované antivirové společnosti. V managementu Livesportu od října obsadil nově vytvořenou pozici Chief Commercial Officer, z níž bude mít na starost rozvoj a koordinaci zmíněných oblastí.

Reklama

„Lukáš má spoustu byznysových zkušeností, což je pro nás ohromně cenné. Domluvili jsme se, že na začátek zavede a nastaví business intelligence,“ komentuje posilu Patrik Dzurenda, provozní ředitel firmy sídlící v pražských Nových Butovicích.

Související vydání

Livesport lze považovat za globálně úspěšnou firmou, gros jejího úspěchu ale spočívá především v Evropě a Latinské Americe. Podstatně méně se jí daří v nejlidnatější Asii a sportovně založené Severní Americe. Právě tyto regiony by proto v blízké budoucnosti chtěla získat na svou stranu.

„Na těchto trzích dominují specifické sporty jako třeba baseball, americký fotbal nebo kriket, které v Evropě nebo Jižní Americe nejsou úplně populární, a tak se nesvezly na první vlně s nástupem Livesportu,“ říká sám Lukáš Raška.

Reklama

„Musíme se těmto trhům přizpůsobit nejen strategicky, ale i produktově. Množství uživatelů, které tímto můžeme získat, je ohromné,“ vysvětluje. S početnější klientelou logicky roste i šance, že z jejich peněženek přitečou do firemní pokladny nějaké peníze.

Livesport si zakládá na uživatelské přívětivosti.

Livesportu totiž aktuálně plyne většina příjmů z inzerce – najít další stabilní zdroj financí opřený o silnou uživatelskou základnu, který by posílil zisk EBITDA (podle informací Forbesu přesahující miliardu korun), se tak jeví jako logický krok.

„Livesport si ovšem zakládá na tom, aby byl uživatelsky přívětivý a lidé neměli pocit, že je firma nebo její produkty něčím otravují a snaží se z nich dolovat peníze. Případná placená služba musí být postavená tak, aby si uživatel sám jasně řekl: ano, toto je něco navíc, za co jsem ochoten zaplatit,“ uvažuje Raška.

Třetí důležitou oblastí, jejíž směřování bude nová tvář určovat, jsou akvizice. Livesport v posledních letech udělal několik výrazných nákupů – Pragosport, Kinobox, Tapito, podíl v Liftago – a apetit vlastníků přikupovat další společnosti, které by podpořily růst firmy, nadále trvá.

Dnes tvoří hlavní uživatelskou skupinu muži, sportovní fanoušci, kteří se zajímají o rychlé výsledky nebo nejrůznější statistiky. Do budoucna by tomu ale tak být nemuselo. Majitelé Livesportu se netají vizí, že by rádi ze své firmy udělali „bránu do světa sportu“ a cesty od ní pak nemusejí vést pouze k výsledkovému servisu či ryze sportovní televizi, ale ke všemu, co se sportem souvisí.

A co také osloví mnohem více lidí. „Být součástí toho, jak česká firma takto dobývá svět, je pro mě ctí a velkou výzvou,“ shrnuje svou motivaci nový CCO.

Reklama
Reklama