Rychlá auta, drahá auta, burácející auta, ale i nastupující elektromobily. Vedle toho obří automobilový byznys nebo design, který se líbí (a někdy taky ne). A hlavně novinky, ve kterých budeme dřív nebo později jezdit.

Forbes HotWheels je pravidelný souhrn, díky kterému budete mít jasno o tom nejzajímavějším, co se ve světě benzinu, nafty i elektřiny událo. Startujeme!

Stylové loučení

Foto Lamborghini

Elektromotory se začaly vlamovat i tam, kde dříve kralovaly jen dvanáctiválce. Už to zná Ferrari a zvykat si na to bude potřeba i u Lamborghini. Teď je ale ještě šance pořídit si poslední model Aventador, kde se o pohon nic jiného než atmosférický dvanáctiválec nestará. Ptejte se po Aventadoru LP 780—4 Ultimae.

Nečekat. Koupit. Ze závodu v Sant‘Agata Bolognese vyjede pouze 350 kusů téhle krásy se střechou a 250 jen s nebem nad hlavou. S výkonem 780 koní to je nejsilnější Aventador vůbec. O deset koní totiž překonává Aventador SVJ, který drží rekordní čas na okruhu v Nürburgringu.

Zrychlení z nuly na 100 za 2,8 sekundy, dvoustovka za 8,7 sekundy a top speed 355 kilometrů za hodinu. První kusy se k zákazníkům začnou dostávat v závěru roku. Cena? Deset milionů stačit nebude. Tak arrivederci, bella!

Bugatti Chorvatům

Foto Rimac

Tohle je automobilový deal roku. Třiatřicetiletý Chorvat Mate Rimac si společně s automobilkou Porsche splnil sen a od Volkswagenu koupil většinový podíl v legendárním Bugatti.

Rimac dělá neuvěřitelné elektromobily za padesát milionů s výkonem skoro dva tisíce koní a komponenty k elektromobilitě zásobuje i globální automobilky. Teď v Bugatti, kterému bude i šéfovat, vlastní 55 procent, zbytek patří Porsche. 

Výroba a vývoj Bugatti zatím zůstává ve francouzském Molsheimu, ale změna přijde brzy. Za dva roky se vývoj francouzské značky přesune k Záhřebu, kde Rimac staví obří Rimac Campus v přepočtu za víc než pět miliard korun.

BMW pro radost

Foto BMW

Na dnes už legendárním Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu BMW ukázalo novinku řady 2 Coupé. O zábavu se tady postará to, co jinde nenajdete – šestiválec a pohon zadních kol.

Vyrábět se bude v Mexiku a BMW už rovnou ohlásilo i jeho nejvýkonnější „emkovou“ verzi s pohonem všech kol a s výkonem 374 koní.

Pokud jde o design, v BMW se tentokrát drželi na uzdě a naštěstí vynechali obří ledviny. Venku jsou už i české ceny. Základ je za 958 100 korun a radost s písmenem M v názvu vyjde na 1 405 300 korun.

Bentley do zásuvky. Další

Foto Bentley

Po SUV Bentayga se elektřiny dočkal další model od Bentley. Tentokrát je to limuzína Flying Spur, které k názvu přilepili ještě slovíčko Hybrid. Automobilová šlechta z hrabství Cheshire tak pomalu naplňuje plán být v roce 2030 značkou, která vám nic jiného než elektromobil neprodá.

S čistými elektromobily je to u Bentley zatím bída, ale dá se čekat, že Britové budu těžit z členství v mateřském koncernu Volkwagen Group. Zatím to tedy flikují plug-in hybridem, kde šestiválec 2,9 litru doplňuje elektromotor. Výsledkem je výkon 544 koní, který limuzínu z 0 na 100 zrychlí za 4,3 sekundy.

A mimochodem, v nabídce toho, co si můžete pod kapotu Flying Spur nechat namontovat, stále zůstává šestilitrový dvanáctiválec a čtyřlitrový osmiválec bez elektřiny.

Článek je rozdělen na dvě části, pokud si chcete přečíst jeho zbytek, klikněte na následující tlačítko.