Rychlá auta, drahá auta, burácející auta, ale i nastupující elektromobily. Vedle toho obří automobilový byznys nebo design, který se líbí (a někdy taky ne). A hlavně novinky, ve kterých budeme dřív nebo později jezdit.
Forbes HotWheels je pravidelný souhrn, díky kterému budete mít jasno o tom nejzajímavějším, co se ve světě benzinu, nafty i elektřiny událo. Startujeme!
Stylové loučení
Elektromotory se začaly vlamovat i tam, kde dříve kralovaly jen dvanáctiválce. Už to zná Ferrari a zvykat si na to bude potřeba i u Lamborghini. Teď je ale ještě šance pořídit si poslední model Aventador, kde se o pohon nic jiného než atmosférický dvanáctiválec nestará. Ptejte se po Aventadoru LP 780—4 Ultimae.
Nečekat. Koupit. Ze závodu v Sant‘Agata Bolognese vyjede pouze 350 kusů téhle krásy se střechou a 250 jen s nebem nad hlavou. S výkonem 780 koní to je nejsilnější Aventador vůbec. O deset koní totiž překonává Aventador SVJ, který drží rekordní čas na okruhu v Nürburgringu.
Zrychlení z nuly na 100 za 2,8 sekundy, dvoustovka za 8,7 sekundy a top speed 355 kilometrů za hodinu. První kusy se k zákazníkům začnou dostávat v závěru roku. Cena? Deset milionů stačit nebude. Tak arrivederci, bella!
Bugatti Chorvatům
Tohle je automobilový deal roku. Třiatřicetiletý Chorvat Mate Rimac si společně s automobilkou Porsche splnil sen a od Volkswagenu koupil většinový podíl v legendárním Bugatti.
Rimac dělá neuvěřitelné elektromobily za padesát milionů s výkonem skoro dva tisíce koní a komponenty k elektromobilitě zásobuje i globální automobilky. Teď v Bugatti, kterému bude i šéfovat, vlastní 55 procent, zbytek patří Porsche.
Výroba a vývoj Bugatti zatím zůstává ve francouzském Molsheimu, ale změna přijde brzy. Za dva roky se vývoj francouzské značky přesune k Záhřebu, kde Rimac staví obří Rimac Campus v přepočtu za víc než pět miliard korun.
BMW pro radost
Na dnes už legendárním Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu BMW ukázalo novinku řady 2 Coupé. O zábavu se tady postará to, co jinde nenajdete – šestiválec a pohon zadních kol.
Vyrábět se bude v Mexiku a BMW už rovnou ohlásilo i jeho nejvýkonnější „emkovou“ verzi s pohonem všech kol a s výkonem 374 koní.
Pokud jde o design, v BMW se tentokrát drželi na uzdě a naštěstí vynechali obří ledviny. Venku jsou už i české ceny. Základ je za 958 100 korun a radost s písmenem M v názvu vyjde na 1 405 300 korun.
Bentley do zásuvky. Další
Po SUV Bentayga se elektřiny dočkal další model od Bentley. Tentokrát je to limuzína Flying Spur, které k názvu přilepili ještě slovíčko Hybrid. Automobilová šlechta z hrabství Cheshire tak pomalu naplňuje plán být v roce 2030 značkou, která vám nic jiného než elektromobil neprodá.
S čistými elektromobily je to u Bentley zatím bída, ale dá se čekat, že Britové budu těžit z členství v mateřském koncernu Volkwagen Group. Zatím to tedy flikují plug-in hybridem, kde šestiválec 2,9 litru doplňuje elektromotor. Výsledkem je výkon 544 koní, který limuzínu z 0 na 100 zrychlí za 4,3 sekundy.
A mimochodem, v nabídce toho, co si můžete pod kapotu Flying Spur nechat namontovat, stále zůstává šestilitrový dvanáctiválec a čtyřlitrový osmiválec bez elektřiny.
Článek je rozdělen na dvě části, pokud si chcete přečíst jeho zbytek, klikněte na následující tlačítko.
12. 7. 20217 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.