Italský módní dům Dolce & Gabbana přestane zadávat výrobu parfémů a další kosmetiky externím firmám. Založil proto nový podnik, který bude vývoj, výrobu a prodej těchto přípravků spravovat přímo. Hospodářskému týdeníku L’Economia to dnes řekl šéf módního domu Alfonso Dolce. V tomto ohledu je firma první v Itálii, která k takovému kroku přistoupila.

„Přemýšlíme o takovém podnikatelském modelu, který by umožnil spolupráci a partnerství s našimi výrobci,“ řekl Dolce. Změna je podle něj součástí dlouhodobé strategie, která počítá s konsolidací, kultivací a propagací výjimečného italského řemeslnictví a zpracování.

Módní značky svou činnost vždy rozšiřovaly do segmentu luxusních kosmetických produktů, aby diverzifikovaly výrobu a získaly více zákazníků. V případě módního domu Dolce & Gabbana jde o mnohamilionový byznys. Firmě v prosinci vypršela licenční smlouva s japonským kosmetickým gigantem Shiseido.

Nově založený podnik zahájí činnost s kapitálem od 200 do 250 milionů eur (4,9 až 6,1 miliardy korun). Část peněz poskytne Dolce & Gabbana, část banky, řekl Dolce týdeníku L’Economia. Ten patří italským novinám Corriere della Sera. Podnik v Itálii do března příštího roku zaměstná 130 až 150 lidí, dalších 100 až 120 jich bude mít v zahraničí.

Alfonso Dolce bude v nové podniku prezidentem. Funkci výkonného ředitele bude zastávat Gianluca Toniolo, který dříve pracoval na vedoucí pozici ve francouzské společnosti LVMH. Ta se zabývá prodejem široké škály luxusních doplňků.

Toniolo týdeníku L’Economia řekl, že maloobchodní hodnota kosmetického byznysu Dolce & Gabbana přesahuje miliardu eur (více než 24,2 miliardy korun). Většina z toho připadá na parfémy. Cílem nově založeného podniku je podle Toniola zdvojnásobit až ztrojnásobit podíl na trhu parfémů, upevnit si pozici v make-upech a vyvíjet přípravky pro péči o pleť, které Dolce & Gabbana zatím nemá.