Když v začínal v Adidasu, měla sportovní firma tržby okolo 1,5 miliardy eur. Když letos odcházel, zůstal za ním moloch s tržbami 22 miliard eur. Takovou vizitkou se může pochlubit málokterý manažer, nicméně Roland Auschel (na úvodní fotografii uprostřed) je jedním z nich.

Muž, který německé značce zasvětil dosavadní více než třicetiletou pracovní kariéru, nyní nastupuje do Cybexu. Po sedmiměsíčním sabatiklu, který mu začal v dubnu a skončil teď v říjnu, už má vizitku s titulem „chief sales officer of Cybex“.

Zakladatel kočárkového a autosedačkového impéria Martin Poš o posile na pozici šéfa obchodu nehovoří jako o ničem menším než milníku pro celou firmu. „Je to naprostý game changer. V Česku možná Auschelovo jméno není známé, ale je jedním z nejvýznamnějších sales manažerů na světě. Ještě před rokem by mě nenapadlo, že k nám někdo takový půjde,“ přiznává Poš.

Cybex, který před lety zfúzoval s koncernem Goodbaby, do jehož vedení Poš posléze nastoupil, je nejsilnější a nejrychleji rostoucí značkou celého holdingu. A pražský rodák se netají tím, že má s Auschelem v zádech velký apetit růst dál.

„Cybex dělá půl miliardy eur, Goodbaby 1,3 miliardy a já to chci díky Rolandovi znásobit. S tou zkušeností, kterou má, a v jednadvacátém století… Proč si nezopakovat Adidas story u nás?“ ptá se výmluvně jeden z nejúspěšnějších Čechů.

Přestup má na svědomí primárně CEO Cybexu Johannes Schlamminger (na úvodní fotografii vpravo), který Auschela kdesi „vyštrachal“, jak říká Poš v nadsázce.

„Roland byl půl roku na sabatiklu a strašně se nudil. Tak jsme ho dostali ke stolu, dohodli se a před dvěma týdny začal,“ pochvaluje si Poš, který pokračuje v psaní jednoho z vůbec nejpozoruhodnějších českých byznysových příběhů. Příběhu, který již 1. listopadu přineseme v novém vydání magazínu Forbes.