Dva pandemické roky zásadně ovlivnily i trendy v oblasti módy, kterou nosíme do práce. Vypadá to ale, že na muže se v tomhle případě trochu zapomnělo. A přitom jde o díru na trhu, která si zaslouží vyplnit. Co tedy na sebe, když vás čeká důležitý online meeting uprostřed karantény?

Pandemie sice vytvořila příležitost a i v Česku vzniklo několik projektů luxusního oblečení na doma pro ženy. Hedvábná kimona a šaty s tenkými špagetovými ramínky by člověk s ochotou oblékl i mimo důvěrně známé čtyři stěny.

Muži ale zůstávají v tomto ohledu vydaní na pospas teplákům, tričkům a županům. Kde jsou ty časy, kdy domácí oděv pro muže vypadal tak, že by s tím dnes udělali velkou parádu na plese MET gala? Představte si barevná atlasová saka, které připomínaly kimona, s páskem a sametové trepky.

Jeden z největších online butiků s luxusní pánskou módou MR PORTER zažívá ale zvýšený zájem o kolekce, které „v sobě kombinují pohodlí domova s nonšalantní elegancí“. Vzhledem k tomu, že se tu prodávají takové značky jako je Tom Ford, Celine Homme či Prada, je jasné, že movitým módemanům trička a tepláky po pandemických dvou letech přestávají stačit.

„Nabízíme jedenáct prémiových značek domácí módy a šestnáct značek luxusních pyžam. Oproti předchozím letům jsme nabídku výrazně rozšířili,“ říká nákupčí MR PORTER Simon Spiteri. Dodává, že klienti si teď oblíbili také dlouhá trika s kašmírem, černé mikiny s příměsí alpaky nebo hedvábné župany.

Je zároveň očividné, že pokud se kancelářský dresscode uvolňoval už před epidemií, covid vše jen urychlil a dokonce bankéři z Wallstreet byli viděni na video hovoru v teplákové mikině.

Župan, Rubinacci, prodává MR PORTER za 23 920 korun| Foto MR PORTER

Stačí si podle rady Spiteriho vzít pod župan košili či rolák a rázem vypadáte na Zoom konferenci jako někdo, kdo má život pod kontrolou i v případě, že ho schvátil zákeřný virus.

Tento styl využijete i po návratu do kanceláře, proto trendy velí jasně: obleky tu a tam ustoupí pleteninám, strohé odstíny zase zářivým barvám. Čím progresivnější pracoviště, tím výrazněji se zaměstnanci budou chtít vyjádřit prostřednictvím svých módních voleb.

V Česku je trendy oblečení pro muže obrovskou podnikatelskou příležitostí. Chybí tu nejen slušivé domácí oblečení, ale i móda, která nebude ani příliš formální jako reprezentuje třeba Blažek, ani sportovně funkční či omezená věkem (trička a mikiny od Jana Černého jsou sice super cool pro dvacátníky, ale nekonvenují tomu, kdo nechce nosit streetwear po třictíce).

Župan s příměsí kašmíru, Paul Stuart, prodává MR PORTER za 30 877 korun| Foto MR PORTER

Představte si pletené komplety, jako od Brunello Cucinelli, ale lokální provenience, které nebudete chtít odložit ani v post-pandemickém světě. Pohodlné jako tepláky, ale z prémiových materiálů a nadčasových střihů.

Domácí souprava od Toma Forda, info u ceně u návrháře| foto archiv Tom Ford

Tato díra na trhu, která tomu, kdo ji zaplní, může přinést bohatství i záslužné ostruhy v podobě pozvednutí kultury odívání českých mužů, má ale jedno velmi náročné úskalí. Naučit lokálního zákazníka, jak je pro něj důležité naučit se správně oblékat.