Miley Cyrus zkrátka ví, jak začít konverzaci, abyste si ji ještě dlouho pamatovali. Během videorozhovoru s Forbesem leží ve svém bytě na huňatém koberci a vzpomíná na své třinácté narozeniny a začátky v roli postavy Hannah Montana. A také na cestu, která ji dovedla až do současnosti, kdy je v devětadvaceti jednou z nejpopulárnějších umělkyň své generace.

„Na co jsem vážně pyšná, je fakt, že jsem rozjela svou kariéru dřív, než jsem začala menstruovat,“ říká Cyrus. „¨Teď mám za sebou vystoupení v Carnegie Hall a v Madison Square Garden a uvedla jsem Joan Jett do rock and rollové síně slávy. A všechny tyhle věci jsem zvládla, zatímco jsem menstruovala. Menstruace mi zkrátka nikdy nezabránila v tom, být úspěšnou byznysmenkou,“ dokončuje možná trochu překvapivou pointu.

Když většina žen mluví o svých kariérních úspěších, obvykle přitom nezmiňují, které z nich připadly na vrchol menstruačního cyklu. Většina žen však není Miley Cyrus. Kmenoví fanoušci již ostatně znají její historku, jak dostala před téměř patnácti lety svou první periodu během natáčení seriálu Hannah Montana a měla přitom na sobě bílé kalhoty.

Sdílením této historky své fanoušky nechtěla šokovat, nýbrž se jim přiblížit. A vzhledem k tomu, že v současnosti má jen na Instagramu více než 150 milionů followerů, asi je tahle upřímnost fanouškům vlastní. Málokterá historka navíc lépe demonstruje, jaké to asi je vyrůstat všem na očích.

Díky populárnímu seriálu Miley Cyrus ještě před dovršením osmnácti let podle odhadů Forbesu vydělala 134 milionů dolarů. Na rozdíl od jiných slavných teenagerů se jí však podařilo ze škatulky Hannah Montana vystoupit. Od ukončení seriálu vydala osm studiových desek se širokým žánrovým rozptylem od psychedelického rocku až po country hip hop. 

A nyní se snaží vzít věci ještě více do svých rukou. V květnu uzavřela dohodu o spolupráci s americkou mediální společností NBCUniversal za 40 milionů dolarů. Ta zahrnuje mimo jiné tři televizní pořady, spolupráci na dalších projektech a přednostní práva na projekty z dílny Hopetown Entertainment, což je produkční společnost, kterou Miley vlastní spolu se svou matkou Tish.

Kromě toho také uzavřela partnerství s telemedicínskou společností Hims & Hers, ve které vlastní podíl, a kreativně se zapojila i do Hers části firmy a její řady přípravků pro péči o pleť.

To všechno zvládá spolu s hromadou reklamních povinností plynoucí z partnerství se společnostmi, jako je Gucci, aktivním investováním do začínajících podniků, novými zábavními projekty a starostí o svou ohromnou fanouškovskou základnu, zejména prostřednictvím sociálních sítí a své webové stránky MileyWorld. 

Stejně jako její idol Madonna, i Miley Cyrus zkrátka umně kombinuje svůj talent, ochotu riskovat a charismatickou image tak, že zvládá současně bavit fanoušky, média i manažery zábavního průmyslu.

A dělá to mistrně a po svém. Mnoho (nejen) mileniálů má živě vrytou do paměti vzpomínku na nahou Miley Cyrus houpající se na demoliční kouli v klipu své písně Wrecking Ball či na vystoupení v rámci předávání cen Video Music Awards, kdy se oděna pouze v latexovém spodním prádle na jevišti otírala o zpěváka Robina Thicka.

Pozdvižení, které oba tyto počiny v roce 2013 vyvolaly, rozhodně pomohlo jejímu albu Bangerz, které získalo třikrát platinovou desku za tři miliony prodaných kusů a přineslo jí její první nominaci na cenu Grammy.

I proto, že jí album přineslo miliony dolarů, rozhodla se svou další desku s názvem Miley Cyrus and Her Dead Petz vydat sama, bez pomoci produkční společnosti. Psychedelickou desku, na které spolupracovala mimo jiné s frontmanem skupiny Flaming Lips Waynem Coynem, nahrála přímo na SoundCloud, kde si ji její fanoušci mohli stáhnout zdarma. Místo následování vyšlapané cestičky se rozhodla zkusit něco jiného. 

„Pokud můžu jít do rizika a je šance, že tím získám víc, obvykle do toho jdu,“ říká Cyrus v rozhovoru, zatímco se prsty prohrabuje ve svých na blond odbarvených vlasech. „Mám to tak všude – v byznyse, ve vztazích, v lásce, v životě,“ dodává.

Kupředu ji však žene hlavně její láska k hudbě. Má jí ostatně v krvi. Jejím otcem je hvězda americké country Billy Ray Cyrus, matkou producentka Tish Cyrus, a za kmotru má dokonce slavnou americkou zpěvačku Dolly Parton. Není tedy divu, že hudební průmysl nakonec zlákal i ji.

Leckdo nicméně Miley kritizuje, že spíš než zpěvačkou je profesionální celebritou toužící po pozornosti. To však odmítá například producent Mark Ronson, podle kterého je její talent srovnatelný s největšími hvězdami, se kterými pracoval, ať už to byla třeba Amy Winehouse, nebo Lady Gaga.

Ronson se spolupodílel na albu Miley Cyrus s názvem „Nothing Breaks Like a Heart“, kterého se prodalo více než tři miliony kusů. „Je tak brutálně, bezostyšně otevřená ohledně svého života, a to je v kombinaci s jejím skvělým hlasem důvod, proč ji víc než 150 milionů lidí naprosto zbožňuje. Všechny velké hvězdy, zejména ty opravdové superhvězdy, svoje životní strasti se svými fanoušky sdílí,“ říká Ronson.

To o Cyrus rozhodně platí. Otevřeně mluví o tom, že se občas cítí využívaná svým okolím, a netají se svými pocity úzkosti či deprese a sklonu řešit je alkoholem i drogami.

V roce 2018 přišla při požáru o svůj dům v Malibu, o rok později se vdala za dlouholetého partnera Liama Hemswortha, manželství však nevydrželo ani rok. Pár dní po rozchodu byla vyfotografována, jak se líbá s herečkou Kaitlynn Carter. A v návaznosti na to oznámila svou příslušnost k pansexualitě, což znamená, že ji přitahují lidé nezávisle na pohlaví či genderové identitě.

V poslední době však Miley světu ukazuje své křehčí a zadumanější já. Experimentování s drogami a divokými párty vyměnila za hledání nových směrů v hudbě a filantropii. V roce 2015 založila nadaci Happy Hippie, která se zaměřuje na vzdělání, pracovní příležitosti a další podpůrné služby pro lidi bez domova a rizikovou skupinu LBGTQ+ mládeže.

„Lidi už o mně mluví, tak jsem se zamyslela, co můžu udělat pro to, aby mohli mluvit o něčem, co má smysl,“ vysvětluje zpěvačka. „Diskuse o tom, že jsem se oblékla za plyšového medvěda a třásla někde zadkem, ničemu nepomůže. Založení Happy Hippie a fakt, že po šesti letech stále existuje, na to jsem nejvíc pyšná,“ dodává.

Pandemie ji pak přivedla zpět na obrazovky. V březnu 2020 spustila na Instagramu sérii živých vysílání s názvem „Bright Minded“, ve kterých si povídá s hvězdami, jako je Elton John nebo americká senátorka Elizabeth Warren, a zároveň v nich radí například s make-upem nebo upozorňuje na sociální problémy. Jeden celý díl například věnovala problematice zero-waste. 

A v květnu 2021 oznámila už zmíněné uzavření dohody s NBCUniversal na tři speciální show a další projekty v hodnotě 40 milionů dolarů podle odhadů Forbesu. Prvním počinem v rámci téhle spolupráce byl speciální koncert na podporu LGBTQ+ komunity s názvem Pride, kde Cyrus zazpívala píseň Believe od zpěvačky Cher oblečená do flitrových šatů obklopená tanečníky z řad travestitů. Všechny tyto projekty vynesly Miley Cyrus místo na výročním žebříčku Forbesu Síň slávy 30 pod 30. 

Přestože se rozhodně nedá říct, že by Miley Cyrus začala být stydlivá, jde z ní trochu klidnější síla. V těchto dnech ji tak mohou fanoušci spatřit spíš jako tvář Hims & Hers propagující řadu pleťových přípravků a make-upů než jako polonahou a twerkující na pódiu. Kromě Hims & Hers je ještě tváří společnosti Gucci, a navíc investuje do začínajících společností, jako je například Fanmade.

Aby toho nebylo málo, mladá zpěvačka se snaží o vybudování direct-to-fan platformy, kde by mohla komunikovat se svou ohromnou fanouškovskou základnou, aniž by dávala příležitost vydělat internetovým trollům a technologickým miliardářům, kteří na sledování jejích účtů na konvenčních sociálních sítích parazitují.

K tomu využívá MileyWorld, webovou stránku, kterou ještě v dobách seriálu Hannah Montana založila její matka Tish, aby Miley mohla komunikovat se svými fanoušky. Pro obsah stránky má celou řadu nápadů, od meditačních sezení, která sama řídí, až po exkluzivní videonahrávky. „Chci mít svůj vlastní svět,“ říká Cyrus. „Chci lidem ukázat, že oni jsou tou hybnou silou za těmito platformami. Sociální sítě samy o sobě žádnou sílu nemají,“ dodává.

Nejdůležitějším kouskem světa je prý pro ni v současné době její zahrada, kde parkuje karavan Airstream. Právě v něm nahrává svou muziku. A pokud je kobercem pokrytý byt místem, kde buduje svou značku, karavan je tím, kde živí svou duši, vytváří a nahrává novou hudbu, včetně jejího dosud posledního rockového alba Plastic Hearts z roku 2020. Je to místo, kam chodí denně a které si velmi střeží. 

Na dotaz, jaký hudební žánr v současnosti objevuje, odpovídá pouze: „Miluju citlivou stránku rockové hudby. Tu zranitelnou.“

Jestli to je náznak, kterým směrem se bude ubírat její další hudební cesta, ví jen ona sama. Tvoří ve svém vlastním čase – a podle svých vlastních pravidel. „Moc ráda budu tím vším, co ode mě lidé očekávají. Nejprve však musím být tím, co potřebuju já sama,“ uzavírá.