Krabičkové diety si lidé v posledních letech oblíbili hlavně kvůli jejich jednoduchosti. Bez nutnosti vařit vám zajistí přísun zdravého a vyváženého jídla, které vám daná služba navíc doveze přímo domů, takže se nemusíte starat vůbec o nic. Podobných služeb už v Česku existuje spousta, ale málo z nich dnes má nějakou přidanou hodnotu. 

Český startup NutritionPro se v roce 2019 rozhodl zbořit zavedené pořádky v tomto odvětví a přinést svým zákazníkům ještě něco navíc. Jeho dlouhodobým cílem je zlepšit zdravotní stav lidí prostřednictvím vhodně zvoleného jídla, které dokáže například snížit hladinu cukru v krvi nebo zlepšit lipidový profil. 

K tomu využívá vlastní softwarovou platformu s algoritmem, který na základě poskytnutých dat každému zákazníkovi automaticky generuje individuální stravovací plán. Ten tak každý den dostane jídlo sestavené speciálně pro jeho zdravotní stav, ať už je diabetik nebo vegetarián.

„Za krátkou dobu, co jsme na trhu, se nám podařilo pomoci tisícům našich klientů ke zlepšení jejich kondice a zdravotního stavu. Nová investice nám umožní rozšířit náš software o možnost vytvářet personalizované stravování i pro diabetiky a lidi trpícími dalšími civilizačními nemocemi, které velké části populace komplikují život,“ říká zakladatel firmy Nurlan Abdrassilov.

Firma vznikla v roce 2019 v pražském inkubátoru UP21 miliardáře Karla Janečka, kde také získala první seed investici na svůj rozjezd. V loňském roce se k tomu potom přidala další investice ve výši sedmi miliard korun od společnosti SFG holding, která se věnuje odbornému poradenství, realitním službám, projektovému řízení a investicím do developmentu, nemovitostí a startupů. 

Zakladatel startupu NutritionPro Nurlan Abdrassilov

Díky této podpoře se startupu podařilo po Praze rozvézt už přes čtvrt milionu hotových jídel a jeho budoucnosti proto stávající investoři věří i nadále. Do jeho dalšího rozvoje teď Karel Janeček společně s Michalem Dědkem z SFG holding a investičním fondem Lighthouse Ventures posílá dalších 35 milionů korun. 

Peníze firma využije jednak k rozšíření nabídky svých jídel pro zákazníky se speciálními dietami, jako jsou diabetici a vegetariáni. Především chce ale se svou technologií vyrazit za hranice. V plánu je ze všeho nejdřív Německo, kde začne v Mnichově a bude pokračovat dalšími pěti městy. 

„V Praze jsme sice už nyní jedni z největších, ale stále je zde obrovský prostor pro další růst. Zároveň chceme prorazit i do zahraničí, kde je k dispozici rozsáhlý a z velké části neobsazený trh – ten se však rychle zaplní, takže se tam chceme zabydlet co nejdříve,“ říká Abdrassilov.

„Začneme Mnichovem a pokračovat budeme Berlínem, Hamburkem a dalšími třemi městy. Od začátku svoje fungování stavíme tak, aby ho šlo jednoduše škálovat a rozšiřovat, takže jsme na expanzi připraveni,“ dodává.