Zakladatel firmy Shoptet a výrazná postava české e-commerce Miroslav Uďan o sobě dává znovu vědět. Poté, co v dubnu roku 2021 skončil po dvanácti letech v ředitelském křesle, oznamuje spuštění nového startupu.
Ten nese poetický název Out of Dark a využívá samozřejmě umělou inteligenci, což jen dokazuje, že muž s největšími bicepsy v českém onlinu má globální ambice.
Drží se stále e-commerce, které rozumí nejvíc, jen se od platformy pro stavbu e-shopů posouvá k monitorování a zlepšování zákaznické cesty. Out of Dark bude firmám sloužit k mapování a zlepšování celého životního cyklu zákazníka, což slibuje přinést v jednom přehledném dashboardu.
„Díky Shoptetu jsem detailně poznal všechna zákoutí a úskalí podnikání. Znám nejen pohled zákazníků, ale i to, co trápí samotné podnikatele,“ tvrdí Uďan. „To je jeden z důvodů, proč rozjíždím vlastní startup, který pomůže firmám od akvizice až po retenci v jednoduchém a přehledném prostředí za využití umělé inteligence,“ shrnuje svůj projekt.
Kapitál na rozjezd Out of Dark získal prodejem poloviny svého podílu v Shoptetu, který donedávna činil třicet procent. Kupujícím není nikdo jiný než jeden z nejbohatších Čechů – prozíravý investor Ondřej Tomek. Ten dosud držel skrze svůj fond Impulse Ventures v Shoptetu sedmdesát procent a nyní tak výrazně posílil.
Podle odhadů Forbesu činí hodnota patnácti procent Shoptetu, na kterém běží desítky tisíc českých e-shopů, nižší až střední stovky milionů korun. Podrobnosti transakce si však obě strany nechávají pro sebe.
„Mirek je skvělý vizionář se schopností excelentně vizi realizovat a uchvátit pro ni lidi, což nejlépe prokazují úspěchy, kterých se Shoptetem dosáhl,“ konstatuje Tomek, který má právo v budoucnu odkoupit i zbývající Uďanův podíl.
„Mám mnoho důvodů věřit, že i další jeho podnikatelská etapa bude stejně úspěšná. Projekt Out of Dark jsem již viděl a moc se mi líbí,“ uzavírá investor.