Flexibilita a naděje, že to nakonec dobře dopadne. Tak můžeme shrnout způsob, jakým ředitel pražského Mercedes-Benz Fashion Weeku přistoupil k plánování letošního ročníku. Jak se připravuje produkčně tak náročná akce během pandemie?

„Lépe než loni, kdy jsme březnovou edici nakonec museli zrušit. Tehdy ještě bylo o pandemii ve srovnání s dneškem dost málo informací, ale nějak jsem si dokázal představit ono riziko. Zpětně odvolání celé akce vnímám jako nejlepší rozhodnutí,“ říká ředitel pražského týdne módy Lukáš Loskot.

Jarní edice maratonu přehlídek se nakonec spojila s tou zářijovou a návrháři předvedli své neodprezentované kolekce formou „see now, buy now“. Podle Loskota ale zrušení fashion weeku těsně před jeho zahájením loni v březnu designéři chápali, i když jim způsobilo újmy.

Okolo milionu korun kvůli pandemii ztratil i samotný Mercedes-Benz Prague Fashion Week, který čelil finanční ztrátě vůči svým partnerům, ale zároveň musel výrazně navýšit prostředky vydané na ochranku a hostesky.

Všem hostům se během zářijové edice týdne módy totiž měřila teplota, v prostorách bývalého kláštera svatého Gabriela na pražském Smíchově nikdo nesměl odložit roušky a počet hostů byl oproti předchozím ročníkům limitován.

Je to společenská událost, kterou je důležité prožít fyzicky.

Online variantu týdne módy, k jaké se uchýlili v Londýně, New Yorku, Miláně nebo Moskvě, ale Lukáš Loskot odmítá. „Fashion week není jen o prezentaci nových kolekcí, je to společenská událost, kterou je důležité prožít fyzicky.“

Letošní vydání proto rovnou organizátoři posunuli na první týden v květnu a pracovali s různými variantami podoby akce. Vše záleželo na vládních opatřeních, ale Loskot zůstával optimistický – i když připravovat tak náročnou akci za neustále měnících se pravidel je zkouška trpělivosti i kreativity.

„Nacházíme se v mnohem lepší situaci než loni v březnu. Existuje očkování, testujeme celou backstage, na většinu situací se můžeme dobře připravit,“ prohlašuje odhodlaně.

Móda ve stylu „drive-in“

Pražský fashion week je známý tím, že se odehrával v netradičních lokalitách: na Štvanici ve skate parku, v garážích obchodního domu Kotva nebo Clam-Gallasově paláci.

Nyní své návštěvníky zve na parkoviště u haly 25 v Pražské tržnici v Holešovicích, které se promění od 1. do 3. května v autokino. Českou módu si tak budete moct prohlédnout bezpečně ze svého auta, ale zároveň získáte svého druhu jedinečný zážitek.

Cena vstupenky pro jeden vůz je dva tisíce korun, ale je nutné mít na paměti, že parkoviště pojme kapacitu pouze 120 aut. Kolekce čtyřiačtyřiceti tuzemských tvůrců se budou promítat v reálném čase na velké LED obrazovky, poté se přesunou také na YouTube kanál.

Své kolekce na letošní podzim a zimu odhalí například Jakub Polanka, LaFormela, Petra Ptáčková nebo Tereza Rosálie Kladošová. Kromě oceňovaných tvůrců dostane prostor i mladá krev: studenti Technické univerzity v Liberci a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.

Streaming místo streetu

Součástí každého týdne módy jsou také lovci pouličního stylu. Fotografové, kteří se snaží zachytit ty nejzajímavěji oblečené návštěvníky týdnů módy. Letos tento prvek bohužel odpadá, foto svého outfitu si můžete pořídit leda uvnitř svého auta.

„Všichni už toužíme po návratu do normálu. Ale věřím, že k něčemu je tato zkušenost opravdu dobrá. Budeme si mnohem víc vážit toho, co jsme měli,“ uzavírá Lukáš Loskot.