Zrodila se teprve před čtyřmi lety, roste ale rychleji, než by její tvůrce čekal. Sklářská značka Klimchi má své místo v Kamenickém Šenově, kde pod rukama tamních mistrů vzniká v pecích luxusní nápojové sklo. Ještě v Anglii ji založil dnes devětadvacetiletý Lukáš Klimčák. Začínal sám, teď už má kolem sebe tým deseti lidí.

1. Skrývá se za názvem Klimchi ještě jiný důvod, než že má připomínat vaše příjmení?

Chtěl jsem něco chytlavého a krátkého, a když pojmenuje zakladatel firmu po sobě, tak pak musí dostát toho, aby ho ta značka reprezentovala. Je to i větší závazek.

Navíc můj kamarád z dětství Adam Kost, známý designér, který navrhuje například pro Louise Vuittona, mi tuhle přezdívku vymyslel na jedné akci a ona se chytla. A jelikož byla od začátku orientovaná na anglicky mluvící trhy, chtěl jsem, aby byla snadno rozpoznatelná.

2. Pocházíte původně z Prahy. Jak jste se dostal ke sklu?

Vždycky jsem měl ke kreativitě blízko. Už na gymnáziu jsem maturoval z dějin umění. Více jsem se ale o sklo začal zajímat na vysoké škole, když se moje maminka provdala za majitele budov sklárny Jílek v Kamenickém Šenově.

Forbes Digital Premium