Tenhle fashion week bude mít všechno, co se od takové akce čeká: nablýskané přehlídky nejmodernějších modelů, pop-up obchody, kde si můžete vyhlédnuté kousky zakoupit, nebo extravagantní afterparty. Jen místo Milána, Paříže nebo New Yorku najdete vše na méně tradičním místě.

Tedy spíš nenajdete. Akce pod zkratkou MVFW se totiž koná kompletně v metaverzu, konkrétně v Decentralandu.

Začíná ve čtvrtek 24. března a potrvá až do neděle. Připojit se může každý a luxusní modely budou ke koupi za kryptoměnu ether. Kousky, které vás zaujmou, si můžete obratem koupit jako NFT, ale některé značky nabídnou i tradiční fyzické verze modelů. Pro účast na VIP afterparty pak některé značky požadují, abyste si už dříve koupili nějaké jejich NFT.

Na digitálním fashion weeku se představí některá z největších jmen módní scény: své avatary si ve virtuálním světě můžete obléknout například do modelů od značek Hugo Boss, Dolce&Gabana, Paco Rabanne, Tommy Hilfiger nebo Etro.

Oproti klasickým týdnům módy se metaverzový holedbá několika výhodami: připravit kolekce je levnější (i když i tady si značky musí zaplatit za svůj pozemek v Decentralandu) a především odpadají pandemická nebo geopolitická organizační rizika, která se světem módy mávají už třetím rokem.

Celou akci má na svědomí blockchainový luxusní matrketplace UNXD ve spolupráci právě s Decentralandem. V něm se loni na podzim uskutečnil hudební festival pro čtyřicet tisíc lidí.

Aktuální MVFW je tak dalším signálem vzdouvající se druhé vlny zájmu o virtuální světy, na kterou po trendu zkraje milénia postupně naskakuje většina luxusních značek: odhaduje se, že v roce 2030 bude mít trh s virtuálním oblečením hodnotu 25 miliard dolarů.