skip to main content
Byznys

Musk ještě letos začne vyrábět Tesly u Berlína. Chybí mu ale lidi a hledá je v celé Evropě

Možná už příští měsíc, nejpozději v prosinci vyjedou z nové továrny Tesly z Grünheide u Berlína první auta. To nadšeně oznámil šéf Tesly Elon Musk, když v sobotu otevřel brány do nového závodu pro devět tisíc lidí z nejbližšího okolí gigantické stavby.

Stavby, která stále nemá od úřadů všechna potřebná povolení. Nikdo – a Musk už vůbec ne – ale už nepočítá s tím, že by nakonec finální nutné razítko neměla Tesla získat.

Akce, kterou Elon Musk avizoval jako den otevřených dveří a velký festival všeho okolo Tesly a nové Giga Factory, přitáhla pozornost desítek tisíc lidí. Ti se museli nejprve online registrovat a pak čekali, jestli budou mít štěstí a dostanou vstupenku. Přednost měli lidé z nejbližšího okolí.

Reklama

Kdo se za brány Tesly dostal, mohl si užít den, který prý připomínal rockový festival. Nechyběly stánky s občerstvením, hudba, obří vyhlídkové kolo pro lepší rozhled nad areálem, ale i prohlídky vnitřku továrny, kde už pracují roboti a jede testovací provoz. Vyzkoušet lidé mohli i jízdu modelem Tesly Y.

Největším lákadlem ale pro mnoho z nich byla možnost vidět na vlastní oči Elona Muska. Když vystoupil na pódiu, okamžitě si jej dav začal fotit, natáčet a streamovat.

Reklama

Musk překvapil svým oznámením, že výroba začne ještě letos, nejpozději v prosinci. Kvůli problémům se stavbou a stále chybějícím povolením od úřadů se totiž očekávalo, že z rozlehlého závodu vedle dálničního okruhu u Berlína vyjedou první Tesly nejdříve až za několik měsíců.

Než se ovšem výroba dostane na plný plyn, bude to podle Muska trvat do konce příštího roku. Do té doby má být hotová i sousedící fabrika na baterie.

Jeden zásadní problém ale Musk v Německu pořád má. Nedaří se mu získat dostatek zaměstnanců. V budoucnu by tady mělo podle jeho plánů pracovat až 12 tisíc lidí.

„Dělám si trochu starosti, že nebudeme schopni přijmout dostatek lidí,“ řekl Musk na akci s tím, že je Tesla hledá v celé Evropě.

Náklady na stavbu závodu, kde se má ročně vyrábět na půl milionu aut, několikanásobně překonaly původní plán. Ten počítal s 1,1 miliardy eur, podle informací v německých médiích ale stouply až na čtyři až pět miliard. Německo ale zřejmě na projekt, který mnozí považují za příklad spojení ekologie a byznysu, přispěje jednou miliardou eur.

Reklama
Reklama