Zatímco Spojenými státy hýbou spekulace o začínajícím románku mezi Taylor Swift a Travisem Kelcem, hýbe zmíněná dvojice americkou ekonomikou.

Sociální sítě i bulvární média plní titulky a fotky světové popové hvězdy a hráče amerického fotbalu. Ačkoli by se mohlo zdát, že jde o další love story, která mnohonásobné držitelce cen Grammy později poslouží jako múza, jedná se o mistrovskou lekci marketingu.

Ať už začínající vztah dopadne jakkoli, pro Kelce je úspěchem čistě proto, že se vedle něj Swift objevila. Sympatie jí projevil nejprve ve svém podcastu New Heights a provalení rodícího se páru bylo vskutku bravurní: Swift jakožto perfekcionistka a mikromanažerka své image vše pečlivě naplánovala a zorganizovala.

Taylor na zápase Kelceho týmu seděla vedle hráčovy matky a bouřlivě s ní jásala, když se mu podařil touchdown. Pro šestatřicetiletého útočníka to znamenalo především obrovské zviditelnění – chodit s nejslavnější a nejúspěšnější hudebnicí současnosti je pro rodáka z předměstí Clevelandu, který byl draftován až ve třetím kole, nejen osobní, ale i kariérní zářez.

Randěním s Taylor Swift se zvýší jak Kelceho fanouškovská základna, tak marketingové nabídky. Hned po zápase ostatně vyletěly prodeje dresů s Kelceho jménem a číslem.

Vztahový co-branding je na každý pád snem marketérů už od časů „Brangeliny“, tedy partnerství Brada Pitta a Angeliny Jolie. Konání takovýchto „power couples“ je systematicky medializováno – a právě umění medializace dovedla Taylor Swift k dokonalosti.

Osobní image má zcela pod svou kontrolou a její instinkt pro pečlivou manipulaci nejen bulvárních médií nepřestává udivovat.