skip to main content
Byznys

Naučil jsem se tolik neriskovat, říká Ondřej Bank o svém podnikání v době pandemie

2 minuty čtení

Úspěšný sjezdový lyžař Ondřej Bank ukončil profesionální kariéru před více než čtyřmi lety. S prostředím vrcholového sportu je ale stále v kontaktu – nejen jako kouč velké naděje českého lyžování Ester Ledecké, ale i skrze byznys. Má vlastní značku s lyžařským vybavením Vagus a před časem také navázal spolupráci s firmou Kästle.

Pro Forbes se rozhovořil o tom, jak podle něj pandemie ovlivnila nejen jeho byznys s lyžařským vybavením.

Reklama

Začátek tohoto roku byl nepříjemný pro všechny, což se samozřejmě projevilo i na lyžařské sezoně. Pro nás jako pro Vagus se toho ale paradoxně moc nezměnilo. Jsme malá firma a podnikání je pro nás spíše zábava. Neděláme moc věcí na sklad a prakticky všechno vyrábíme tady v Česku. Samozřejmě ale taky chceme, aby nám to nějak vydělávalo.

Jako plus celé téhle situace vidím, že mě to naučilo v mém byznyse o věcech víc přemýšlet a nedělat věci jen tak od boku. V současné situaci se spolu s dalšími kolegy snažíme investovat a vynaložit energii do nových projektů. Zkrátka se snažíme, abychom se úplně nezastavili.

Související vydání
Cash je king
Forbes 9/2020
Reklama

Jsme rozvážnější. I já si teď mnohem více rozmýšlím, co uděláme, a tolik neriskuju. Pokud dnes budeme investovat do nějakého rozvoje, tak si musíme být stoprocentně jisti, že je to krok správným směrem.

Z pozice někoho, kdo má menší značku – na přilby, brýle a podobné vybavení -, musím říct, že v našem případě současnou situaci vnímám opravdu spíše pozitivně. Jsme malí a půl roku nebo rok nám neublíží. Myslím, že nás to spíš naučí fungovat lépe a efektivněji.

Naopak u středně velkých regionálních výrobců dnes obecně panuje nervozita. Větší firmy zaměřené na lyžařské vybavení to totiž mají v mnohém náročnější – musí plánovat, mají objednávky klidně i na rok dopředu a výrobu mnohdy v Číně. Tím vším jsou významně ovlivněny. Pro takové firmy byl příchod pandemie mnohem větší zásah.

Aktuálním úspěchem v oblasti lyžování, na kterém jsem měl možnost se podílet, je bezpochyby letošní návrat rakouské značky Kästle do světového poháru. Tuto značku, která svého času patřila k těm největším na trhu, koupil před časem Tomáš Němec – krátce potom, co převzal i Sporten v Novém Městě.

Je skvělé, že se i navzdory koronavirové pandemii podařilo navrátit Kästle zpátky do světového poháru. A ačkoliv to stálo hodně peněz, úsilí i času, po více než 20 letech zažijí o víkendu svůj první start v mužské kategorii. Na nohou je budou mít hned dva závodníci. Ale už v loňské sezoně na nich závodila Adriana Jelínková.

Reklama
Reklama