skip to main content
Jak být lepší

Nejdřív štěstí, pak přijde úspěch. Obráceně to nefunguje

Životní štěstí není ovlivněno vnějšími událostmi, jako je třeba úspěch v práci, ale tím, jak o nich přemýšlíme.

Alespoň to tvrdí Shawn Achor, autor jednoho z nejpopulárnějších TED Talks. Dokonce si myslí, že vnější události mají na naši spokojenost vliv jen z 10 procent. Zbylých 90 můžeme ovlivnit sami.

Jako „výzkumník štěstí“ přišel na to, že většina lidí si myslí, že pokud budou víc pracovat, budou úspěšnější. A když budou úspěšnější, budou tím pádem i šťastnější.

Takto ale rovnice spokojenosti nefunguje. 

Reklama

Pětasedmdesát procent našeho pracovního úspěchu je ovlivněno mírou našeho optimismu, podpory okolí a schopnosti vnímat zátěž ne jako hrozbu, ale jako výzvu.

Zkuste se nad tím zamyslet. Jakmile se nám podaří v něčem uspět, posouváme si tím hranice toho, co pro nás vlastně znamená „být úspěšný“. Když dostaneme přidáno, povýší nás a chceme přirozeně víc.

A jestli je štěstí v tomto nastavení mysli podřízeno úspěchu, nikdy na něj nedosáhneme. Proč? Neustále si budeme myslet, že můžeme být lepší. A ještě lepší. 

Reklama
Díky pozitivnímu nastavení mysli je náš mozek o 31 procent produktivnější.

Pokud ale chceme být šťastní, linku musíme otočit. Jakmile se zaměříme místo úspěchu na štěstí, uvidíme benefity i v dalších oblastech. Zvýší se nám energie, intelekt, kreativita.

Díky pozitivnímu nastavení mysli je náš mozek o 31 procent produktivnější: dopamin, který mozek vyplavuje do těla, nás činí šťastnějšími, pomáhá nám s motivací pouštět se do dalších věcí a také plánovat pohyb a sportovní aktivity.

K tomu, aby vnímal věci pozitivně, můžete svůj mozek vycvičit. Během 21 dnů, což je doba, během které si vytvoříme na něco návyk, si každý den si zapište, za co jste vděční.

Tím se naučíte, abyste namísto negativních zpráv nejdříve vyhledávali ty pozitivní. A také se díky nahodilým laskavým skutkům naučíte dělat je vědomě.

Myslete pozitivně a váš mozek bude nadšen!

Reklama
Reklama