„Není to jen uznání naší práce, ale především českého designu,“ říká Tomáš Q Procházka. V prestižní mezinárodní soutěži German Design Award 2021 získala brněnská firma Marketingová Kancelář Richarda Kafoňka, cenu Special Mention ve spolupráci právě s Procházkou.

Soutěž patří k nejprestižnějším svého druhu a zájmu poroty se těší pouze ty práce, které nastolují nejen designové trendy, ale nabídnou i průkopnická řešení. Přihláška do soutěže vyjde na 70 tisíc korun, mezi další investice patří zveřejnění v katalogu.

Designéra Procházku německá trofej těší dvojnásob, protože je přesvědčený, že Česká republika v oblasti veřejného designu poměrně zaostává.

„Pod pojmem design si často představujeme artefakty, které koupíme ve speciálních buticích. Design je ale všude, nemusí být exkluzivní záležitostí,“ vysvětluje a své tvrzení dokazuje i jeho vítězný projekt, kterým je korporátní identita pro firmu Gabotherm.

Podle Procházky je nejdůležitější přistupovat k designu s pokorou a záleží na tom, aby estetická hodnota nikdy nepřevyšovala funkci. Proto se u svých řešení řídí heslem, že nejlepší design je vlastně žádný.

Inspiruje ho také přístup hvězdného řečníka Simona Sinka, který tvrdí, že než začneme cokoli dělat, musíme si položit otázku „proč“.

„Estetikou dokážeme manipulovat a tvořit věci krásné, ale nepřínosné. Pro mě je ale nejdůležitější kultivovat veřejný prostor,“ popisuje designérskou filozofii, která mu vynesla respektované ocenění.