Žádná jiná česká firma aktuálně nebudí větší vášně. Stačilo jediné televizní rozhodnutí a z Bageterie Boulevard bylo rázem nejvyhledávanější heslo tuzemského internetu. A trochu bez přičinění také trn v oku části veřejnosti.

Nejdříve fakta: Bageterii Boulevard za posledních 24 hodin googlovalo přes 20 tisíc uživatelů, její web ve středu večer pod náporem návštěvníků opakovaně padal a její sociální sítě zaplavily tisíce negativních komentářů.

A teď důvod – co přesně se stalo?

Ve středu večer běžel v hlavním vysílacím čase na TV Nova další díl divácky oblíbené kulinářské soutěže MasterChef. V ní soupeří amatérští kuchaři z celé republiky a tentokrát před nimi stála atraktivní výzva: vymyslet nejchutnější bagetu, jejíž autor se následující měsíc stane tváří přední české bageterie.

Skvělý marketingový tah, chtělo by se říct s ohledem na milionovou sledovanost soutěže. Jenže co když se vítězem stane účinkující, kterou kvůli svéráznému vystupování většina sledujících nemusí?

Kauza Pavlína byla na světě.

Repro TV Nova

Ať už se diváci do soutěžící Pavlíny Lubojatzky opírají právem, nebo si na ni prostě jen zasedli, její výhra vzbudila bouři negativních vášní. To, co se v hodinách po odvysílání pořadu odehrálo, patrně nejlépe vystihuje komentář, který na facebookové stránky bageterie vyvěsila jejich správkyně: „Tak na tohle se musím nejdřív vyspat.“

Vypadá to, že Bageterie Boulevard aktuálně prožívá něco, co by se dalo označit za zlý sen každého markeťáka. Anebo je to přesně naopak?

Ačkoliv se od značky rozhořčení diváci na sítích odvracejí, ve skutečnosti tomu tak být nemusí. Dost možná se totiž naplní otřepaná fráze, že negativní reklama je také reklama. Ostatně Petr Cichoň, majitel skupiny Crocodille, pod kterou řetězec Bageterie Boulevard spadá, si aktuální promo akci nemůže vynachválit.

„Prodej vítězné bagety zatím běží skvěle,“ reagoval na dotaz Forbesu. „Jednou z našich zásad je, že šéfkuchař má vždycky pravdu, to jest, o jeho verdiktu se nediskutuje,“ vysvětlil postoj bageterie.

Podle dřívějších vyjádření Jiřího Štěpánka, ředitele Bageterie Boulevard, navštěvovalo před vypuknutím epidemie její pobočky až 40 tisíc zákazníků denně. V posledních týdnech, kdy se firma musela přizpůsobit vládním opatřením a zboží prodává skrze výdejní okénko, je to zhruba pět tisíc.

Cichoň, který v médiích příliš nevystupuje, začal bagetový byznys budovat ještě na střední škole ve svých 17 letech. V Praze si tehdy pronajal malou místnost, kde zaměstnal spolužačky ze střední a začal vyrábět balené bagety, které odebíraly především hudební kluby.

V roce 1991 pak založil firmu Crocodille, která mu rychle rostla. Později postavil fabriku v Žiželicích u Chlumce nad Cidlinou, odkud se nyní rozváží produkty k zákazníkům nejen po celém Česku, ale také do Rakouska, Maďarska, Německa či Ruska.