Narodil se ve Velké Británii, i přesto se může pyšnit titulem momentálně nejúspěšnějšího tuzemského youtubera. Se svým vzdělávacím kanálem Steve and Maggie prolomil Steve Watts v polovině letošního roku hranici dvanácti milionů odběratelů na serveru YouTube.

Podle mezinárodní statistiky Social Blade je momentálně na 38. příčce mezi stovkou nejúspěšnějších vzdělávacích kanálů na světě. Videa o Stevovi a jeho kamarádce strace Maggie mají za poslední rok přes 2,2 miliardy zhlédnutí a seriál už byl předabovaný i do dalších šesti jazyků: španělštiny, francouzštiny, italštiny, portugalštiny, němčiny a arabštiny.

Kromě YouTube je k vidění také na Amazon Prime nebo Tubi TV a nedávno mu vznikla čistě hudební „bokovka“ Sing with Steve and Maggie, jejíž obliba roste třeba na Spotify.

Videa vznikají pod hlavičkou filmového studia Wattsenglish, sídlícím ve stotisícovém Liberci. Natáčení pak probíhá v nedalekém Českém Dubu, kde společnost momentálně staví druhé profesionální studio. Na výrobě, propagaci a distribuci už dnes pracuje několik týmů, začátky ale byly mnohem skromnější.

Steve Watts přišel do Liberce v roce 2005, aby stál u zrodu první jazykové školy ve městě. Rok nato spolu s dalšími třemi partnery založil britskou společnost Wattsenglish. Před dvěma lety s výukou jazyků skončili a pozornost se plně přesunula k vývoji výukových materiálů a studiu, kde vznikají pohádky o Stevovi a Maggie.

Hlavní protagonista vymýšlí nové díly společně s režisérem Jiřím Kabátkem a videa jsou také součástí učebnic Wow!English, ve kterých Watts rozvíjí vlastní metodiku, jak děti učit jazyk přirozeně a lehce.

Obrat firmy se pohybuje kolem dvou milionů dolarů.

„Máme osm výukových řad – tři pro mateřské školy a pět pro základní. Metodika je akreditovaná Ministerstvem školství a součástí výukových materiálů je právě i přístup na streamovací služby, kde jsou k dispozici videa,“ prozradil ředitel Wattsenglish Marek Kadlec.

Před třemi lety se tvůrci pustili i do dabingu, aby se podle videí mohly učit děti po celém světě. „Postava Maggie se dětem líbí, je to chytrá straka, která ráda provokuje a zlobí a to je jim blízké. Zároveň nabízí Stevovi interakci,“ popisuje Kadlec.

Obrat firmy se pohybuje kolem dvou milionů dolarů, polovinu tvoří příjmy z YouTube a dalších serverů. Podle Kadlece vystihla společnost tu správnou dobu, kdy se jí podařilo do digitálního světa proniknout.

„YouTube si dnes už velmi pečlivě vybírá filmová studia a obsah. Situaci dost ztížil fakt, že na začátku loňského roku zakázala Amerika do dětského pořadu sledovanou reklamu. Co dřív umožnilo malým studiím vyrůst, už moc nejde. My měli štěstí, že jsme tam byli včas a dnes už je Steve tak populární, že jsme si mohli dovolit jít na jiné servery,“ zdůrazňuje ředitel, který doufá, že studio dále poroste.

V to věří i Watts, který nepřestává vymýšlet další náměty. Ročně natočí zhruba patnáct až dvacet nových dílů na YouTube a k tomu ještě výuková videa.

„Natáčení je náročné. Nejdříve vznikne část jen se mnou, kdy ale hraji, že tam nejsem sám a mluvím a reaguji na Maggie. Její scény se natočí zvlášť, kdy ji současně i nadabuji. No a pak se ty dvě části spojí a zasadí do imaginárního dvourozměrného světa,“ popisuje svou práci.

„Díky reálné lidské tváři a použití jazyka v kontextu zapojují děti emoční paměť, celý příběh prožijí a lépe si vše zapamatují,“ porovnává ji s čistě animovanou tvorbou muž, který původně vystudoval hydrologii.

Coby milovník zimních sportů považuje Liberec za ideální místo pro život.

K lektorství si našel cestu až v Japonsku, odkud pak odjel do Prahy. Liberec, kam následně před šestnácti lety přesídlil, mu učaroval. Coby milovník zimních sportů ho považuje za ideální místo pro život.

„Když jsem tehdy přijel, všude byly metry sněhu. Pamatuji si, že jsem šel Pražskou ulicí a odbočil do takové menší strmé uličky. Spadl jsem a po zadku dojel až před dveře irské hospody. Tak jsem si řekl, že tady už zůstanu,“ říká s úsměvem.