Ať se nám to líbí, nebo ne, máme k sobě s Němci a Německem ještě blíž, než si často myslíme. O důvod víc, proč je namístě sledovat, co se v Německu děje. Ekonomika, byznys, politika i kultura. Vše důležité, zajímavé i bizarní. Pravidelně z pera redakční germanofilky Pavly Francové v jejím sloupku s názvem Alles Gute.

Premiéra ve Frankfurtu

Blíží se první letošní vstup na frankfurtskou burzu, na kterou míří berlínský startup Auto1. Ten patří k evropským lídrům online trhu s ojetými auty a své akcie nabídne investorům ve čtvrtek. Podle prvních zpráv to vypadá na velký úspěch.

Očekává se, že se akcie budou obchodovat okolo 38 eur a společnost se tak ocení na víc než sedm miliard eur. Vstup na burzu navíc zvažuje i další německý startup meinauto.de, který se pro změnu soustředí na prodej nových aut online a v Německu se rychle dostal do čela trhu.

Zamakáme

Foto VW Group

Z Wolfsburgu hlásí, že akutní nedostatek čipů, který zastavil výrobu v několika závodech Volkswagenu, už brzy pomine. Situace se pomalu lepší a výroba rozbíhá, pořádné tempo by ale měla nabrat až v druhé půlce roku.

Pro zaměstnance VW to znamená jediné, musejí se připravit na přesčasy, práci o víkendech a extra směny. Automobilka tak chce zalátat černou díru, kterou jí chybějící čipy v plánu udělaly. A že není malá: chybí jí přes sto tisíc aut.

Prost!

U našich západních sousedů loni panovala pořádná žízeň. Němci totiž loni vypili o 508 milionů litrů piva méně než v předchozím roce. Zavřené hospody a restaurace i zrušené akce jako třeba oblíbené Oktoberfesty se na trhu podepsaly tak výrazně, že spotřeba piva klesla o víc než pět procent. Dostala se tak na historické minimum 7,2 miliardy litrů vypitého piva.

V Německu sice spotřeba piva klesá už poslední tři dekády, ale loňský rok s tímhle trendem pořádně zamával. „Situace je dramatická a v poválečné době nemá obdoby,“ komentoval nová čísla šéf Německého svazu pivovarů Holger Eichele.

Nečokoláda

Absurdistán není jen u nás. V Německu se nyní nová čokoláda od Rittersport nesmí jmenovat čokoláda, protože obsahuje příliš kakaa. No vážně. Přesně řečeno 100 procent.

A naopak neobsahuje žádný cukr, oslazena je totiž šťávou z kakaa (kterou je v EU povoleno využívat teprve rok). Právě v tom je háček – výrobek bez cukru nemůže být označený jako čokoláda. „Je to prostě absurdní,“ říká šéf Ritter Sport Andreas Ronken. Řešení? Místo čokolády se jmenuje Cacao y Nada (Kakao a nic víc).

Foto Rittersport