Ve vnitrobloku mezi brněnskými ulicemi Dukelskou a Gargulákovou stojí věžovitá budova, která dříve sloužila jako sladovna. Dnes její prostory obývá několik firem a v přízemí ukrývá malý poklad – multimediální studio Mocup Space. 

Propadnout mu lze hned po vkročení dovnitř. Po levé ruce plně vybavený obývák s krásným gaučem, vedle kuchyně se vším, co k ní patří, včetně bublající polévky na plotně, naproti poličky s květinami, knížkami, soškami, hudebními nástroji a tisícovkou dalších rekvizit.

Dokonce tu nechybí ani houpačka a hořící krb – ten jediný je pouze „jako“ a plápolá v televizi na zdi, čehož si ale všimnete až za nějaký čas, protože celým prostorem voní dřevo a vánoční františek. Že byste v přesně takovém loftu chtěli bydlet? Jenže tady se nebydlí, ale pracuje.

Mocup Space je vymazlený ateliér, kde jeho majitelé Petr Konopásek a Juraj Guráň tvoří produktové fotografie a natáčí videa nejen oblíbeným českým značkám, jako jsou Angry Beards nebo Pepper Field. Celý prostor si od nich také pronajímají agentury a velké produkce, které tady mají plný servis na klíč.

Všechno přitom začalo nevinně: dvojici grafických designérů chyběly ty správné produktové fotky, tak se před osmi lety rozhodli odejít z práce a fotit si je sami. Z prvotního byznysu, který po čtyřech letech padl postupným nasycením trhu, zůstal název a záliba ve fotografování.

Konopásek s Guráněm si proto pronajali malinkou kancelář v Praze na Malé Straně, kde chtěli tvořit aranžované produktové fotky, protože už měli vybavení i rekvizity. Jenže poptávka o fotky i pronájem kanceláře rostla a Malá Strana se brzy ukázala jako doslova malá. Bylo potřeba jít do většího.

Pohádali jsme se, ale nakonec si řekli, že to risknem.

„Táhlo mě to víc na jih, protože jsem původně ze Slovenska, a když jsem tenhle kouzelný prostor objevil v realitách, chytil mě hned za srdce. Neměli jsme sice moc peněz, na něco tak velkého, dokonce jsme se kvůli tomu s Petrem pohádali, ale nakonec si řekli, že to risknem,“ vzpomíná Juraj.

Všechno si museli opravit vlastníma rukama a dnes co vydělají, zase vkládají zpět do renovace a nákupu nových věcí, které jsou u focení lifestylu potřeba. Právě lifestylové produktové fotografie jsou jejich doménou, kde se byznysové dvojici daří natolik, že za rok ztrojnásobila svůj obrat na čtyři miliony korun.

„Jsme taková komunita moderních lidí, většina našich klientů mimo agentury jsou jako my firmy z garáže, které chtějí povznést svůj vizuál do jiných sfér,“ konstatuje Guráň, který tenhle dvousetpadesátimetrový prostor v brněnském Briessově pivovaru už dva a půl roku řídí.

„Takhle velké a plně vybavené veřejné studio u nás nikdo nemá. Máme tady přes tisícovku rekvizit včetně studiové kuchyně s proprietami, kterou si může kdokoliv pronajmout,“ říká Konopásek o prostoru uzpůsobeném na umělé světlo.

Druhé studio, které díky rozjetému byznysu otevřeli v Praze v areálu na Podkovářské, to má naopak. „To jsme udělali v jiném duchu, má obrovská okna, takže pracuje naopak s přirozeným denním světlem,“ popisuje stodvacetimetrový pražský ateliér, který má pod palcem zase on.

A to se ukázalo jako skvělý byznys plán – jejich stálí klienti totiž oceňují, že můžou podle potřeby využívat obojí. „Staré brownfieldy vytváří na fotkách zcela unikátní atmosféru, je škoda, že postupně mizí z mapy,“ domnívá se Guráň. I ten brněnský by měl jednou ustoupit novému územnímu plánu.

S tím si ale už hlavu nelámou: i bez reklamy se jim jen díky Instagramu a doporučením nahromadilo tolik práce, že na další období neví, kam dřív skočit. „Chceme mít nejkrásnější ateliéry v Česku a už teď máme pobídky vytvořit studia v Ostravě nebo Bratislavě,“ uzavírá pyšně Juraj Guráň příslibem do budoucna.