Jedna z největších platforem pro zachraňování potravin ve střední a východní Evropě na konci minulého roku uzavřela investiční kolo Series A. Během letoška pak změní jméno.
Nesnězeno se předloni spojilo s maďarským konkurentem Munch, čímž zahájilo svou největší expanzi. V závěru loňského roku získalo několik nových investorů, díky kterým bude moci pokračovat v rozšiřování do dalších států.
Do projektu bojujícímu proti plýtvání potravinami se zapojili například investoři Piton Capital a FJ Labs, kteří dříve podpořili i byznysové giganty jako Alibaba nebo Delivery Hero.
Do investičního kola se přidal také Christopher Muhr, spoluzakladatel Grouponu a Lieferando, předního evropského startupu v oblasti doručování. Účastní se také stávající investoři Fiedler Capital, Silicon Gardens, Márton Szőke, Péter Záborszky, STRT Holding a László Czirják.
Velikost investice Nesnězeno odmítlo uvést, ale obecně se v Series A točí částky od dvou do desíti milionů dolarů. V současnosti má projekt pět spoluzakladatelů. Zakladatelem původní české platformy je Jakub Henni, zbylí čtyři jsou jeho kolegové z maďarského Munchu.
Díky novým investorům bude moci platforma dál expandovat. Cílem jsou v nejbližší době východoevropské trhy, protože tam zatím Nesnězeno nemá na rozdíl od západu velkou konkurenci. Už na přelomu února a března se platforma chystá do Rumunska.
„V hledáčku máme i Chorvatsko, Slovinsko, Řecko, Srbsko a Bulharsko. Pak bychom se rádi vydali i za hranice Evropy,“ prozrazuje Jakub Henni. Na spadnutí je navíc další velká změna.
„Letos se chystáme konsolidovat obě značky pod Munch, takže Nesnězeno už nebude,“ říká Henni. Jedna značka prý dává z hlediska byznysu větší smysl. „Diskutujeme o tom už rok a půl. Je to jisté, ale přesný termín jsme ještě nestanovili,“ doplňuje.
Kromě nových investorů a názvu čeká Nesnězeno také nová aplikace. „Chystáme velký redesign. Bude svižnější, hezčí a uživatelsky příjemnější,“ slibuje si Henni.
Nesnězeno založil v roce 2018 s Michaelou Gregorovou, aby zamezili plýtvání jídlem v restauracích, supermarketech a pekárnách. Aplikaci Munch spustili před čtyřmi lety v Maďarsku čtyři mladí podnikatelé: Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein a Kirill Perepelica.
Koncem roku 2022 se obě platformy spojily a společně pak expandovaly na Slovensko. Jakub Henni hodnotí spojení s Munch jako nejlepší krok, který mohl ve své podnikatelské kariéře udělat. „Přineslo nám to obrovskou sílu na trhu ve střední a východní Evropě a díky spojení jsme se stali jasným lídrem,“ pochvaluje si.
V současné době mají obě platformy společně přes tři tisíce partnerů a více než 1,5 milionu stažení ve třech zemích. Jen v Česku platforma zachránila 400 000 jídel a spolupracuje s více než tisícovkou partnerů, mezi které patří například Starbucks nebo Penny. Český tým se rozrostl na patnáct lidí a aplikace obsluhuje deset českých měst.