Švýcarská potravinářská společnost Nestlé prodá za 4,3 miliardy dolarů (92 miliard korun) své značky vody v severní Americe soukromým investičním fondům One Rock Capital Partners a Metropoulos & Co. Firma dnes uvedla, že se pak hodlá zaměřit na své mezinárodní prémiové značky vody, které nejsou součástí transakce.

Součástí prodeje jsou značky Poland Spring, Pure Life, Deer Park, Ozarka, Ice Mountain, Zephyrhills, Arrowhead a Splash, ale také služba pro dodávky nápojů do kanceláří v USA ReadyRefresh. Naopak prodej nezahrnuje značky Perrier, S.Pellegrino a Acqua Panna, které ve třetím čtvrtletí přispěly k oživení růstu divize vody v Severní Americe.

Firma už loni v červnu uvedla, že zvažuje prodej některých vod v Severní Americe. Divize má v USA kolem 7000 zaměstnanců a dalších 230 v Kanadě. Tržby prodávaných značek v roce 2019 činily podle agentury DPA zhruba 3,4 miliardy švýcarských franků (81,3 miliardy korun).